سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حدیث

آنکه مجادله اش فراوان شود، از اشتباه ایمن نماند . [امام علی علیه السلام]

وبلاگ رضویّون


رفقا در فضای مجازی
وب سایت مذهبی، فرهنگی، آموزشی میثاق
عشق مشعلدار
حقوق جزا و جرم شناسی
رایة الهدی
دارالقرآن الکریم فولادشهر
خوشتر از نقش تو در عالم تصویر نبود
پاسخ به پرسشهای رایانه ای


کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهددرباره ماتماس با ماخبرخوانپیام رسانعناوین وبلاگصفحه اصلی

خاک شد هر که بر این خاک زیست*خاک چه داند که در این خاک چیست
سرانجام که باید در خاک رفت       *  خوشا آن که پاک آمد و پاک رفت 

*استاد عزیز و مهربان جناب آقای دکتر محمدصادق علمی، در گذشت برادر دانشمند و بزرگوارتان آیت الله علی علمی (ره)را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض می نمائیم.
*خداوند منان انشاالله به شما و خانوده محترمتان صبرجزیل و طول عمر باعزت و برکت عطا کند.
*ما را در غم خود شریک بدانید.
                                                                                                                                                                                                           *شادی روحشان صلوات*                                                                                                                                                                                 

                                                                                                                                                                            


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ دوشنبه 91/6/13 ساعت 1:6 صبح

 

حدود یکسالی هست که شیوخ عزیز محمدرضا در دانشگاه تهران، ابوالفضل دانشگاه قم،احمد دانشگاه علوم و معارف قم،جواد نصیری دانشگاه فردوسی مشهد، جمشید دانشگاه تربیت معلم تبریز،صادق اکبری علوم تحقیقات اهواز و سجاد دانشگاه اصفهان مشغول به تحصیلند و هر کدام از این شهر ها میزبان این شیوخ می باشد.
واما امسال بسیار خوشحالیم که شیخا و آنتی شیخای عزیز موفق به قبولی در دانشگاه های سراسری در مقطع کارشناسی ارشد شده اند و  از طرف همه دوستان به خصوص مدیر شیخابه این سروران عزیز صمیمانه تبریک عرض میکنیم. 

*اول از مدیر آنتی شیخا و سرور همه دانشجوها شروع میکنم:وحیدجان قبولی شما را در دانشگاه علوم و معارف تهران تبریک عرض می کنم. شمام شدی بچه تهرون.سلامت و شاد باشی.

*آنتی شیخ عزیز:مهران عزیز قبولی شما را در دانشگاه اصفهان تبریک عرض میکنم و امیدوارم همیشه پیروز باشی. 

*آنتی شیخ عزیز:محسن جون، همشهری عزیزم و تقریبا همسایمون(دو تا محله بالاتر از ما میشینن)قبولی افتخار آفرین شما در دانشگاه پردیس قم(تهران)مبارک باد. پیروز و سربلند باشی.

*شیخ گرانمایه:محسن جون قبولی شما در دانشگاه قم باعث افتخار همه شیخاست.همیشه سربلند باشی عزیزم.

*شریعتی دانشگاه و خوابگاه و عزیز دلمون شیخ مصطفی هم که دانشگاه بابلسر قبول شدند باعث شادی دل همه دوستان شدند. مبارک باد.

*فرمانده کل قوای دانشکده شیخ حسین جون تبریک میگم که در کنار کارهای فرهنگی در عرصه علم نیز گل کاشتی و در دانشگاه علامه طباطبایی تهران مشغول می شوی.

*شیخ حسن عزیزم،که همه شیخا دلتنگ او هستند.در دانشکده شهر میبد (یزد)همانند دوران کارشناسی پیشتاز معرفت و تلاش و تحصیل خواهند بود. مبارک باشه عزیز.

*شیخ جوا خسروی، شیخ متین و بزرگوار در دانشگاه قم قبول شدند که نائب الزیاره همه دوستان و شیخا خواهند بود. خوشا به حال شما و شیخ محسن که در کنار مضجع شریف کریمه اهل بیت هستید.

*دو دوست عزیزمون آقا مسلم و آقا محمود هم با قبولی در دانشگاه فردوسی مشهدو یاسوج گل کاشتند.مبارک باد.

*به همه دوستان  دانشکده ،برادران عزیز و خانم های محترم که قبول شدند و ما اطلاعی نداریم از طرف شیخا صمیمانه تبریک عرض میکنم.
*پیام قبلی را اصلاح می کنم:(اون موقع فقط خبر قبولی شیخ مسعود را شنیدم)همه شیخا و آنتی شیخا و بچه های دانشکده همیشه موفق هستند.ضمن این که شیخ صادق بادوست و شیخ محمد لسانی هم مراتب موفقیت را در کسب دانش و فرهنگ دارند که به ترتیب استانداری و اداره اوقاف را صفا بخشیدند.از شیخ محمد مالکی هم فعلا اطلاعی ندارم اما مطمئنم مشغول کسب علم و تلاش و کاره.
*این پیام تبریک از طرف همه شیخاست به خصوص آقای مدیر. 
*برای همتون آرزوی موفقیت و سلامتی و شادی داریم.
به افتخار همه شیخا و آنتی شیخاآفرین
 گل تقدیم شما

 

 


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ دوشنبه 91/6/13 ساعت 12:53 صبح

شهر تاریخ و تمدن میزبان او خواهد بود. شهر عشق میزبان او خواهد بود. شهر علم میزبان او خواهد بود. شهر دانشمندان و علما و نخبگان میزبان او خواهد بود.نصف جهان میزبان او خواهد بود.هرچی از این شهر زیبا بگویم کم خواهم گفت که میزبان این شیخ عزیز خواهد بود.
*یادش بخیر پارسال تو همین ایام بود که نشستم پشت سیستم و مشخصاتم را وارد کردم و دیدم ارشد دانشگاه اصفهان شهر خودمون قبول شدم. با خوشحالی زیاد شکر خدا را صمیمانه به جا آوردم. امروز مثل پارسال نشستم پشت سیستم. مشخصاتش را وارد کردم و دیدمگل تقدیم شما شیخ مسعود عزیزم دانشگاه اصفهان قبول شدهگل تقدیم شما. خوشا به حال دانشگاه و شهر اصفهان که میزبان این شیخ عزیز هستند.
انگار خودم قبول شدم از بس ذوق و شوق داشتم. از بس قند ته دلم آب شد.
*مسعود جان صمیمانه بهت تبریک میگم انشاالله در تمامی مراحل زندگیت موفق باشی عزیزم هر چند موفق هستی.
*مسعود جان دانشگاه خیلی خوبیه از چند نظر: هم امکانات خوبی داره، هم از لحاظ علمی بالاست و مهم تر اینکه دخترای خیلی خوبی داره.(البته شما اهل این حرفا نیستیا-رو حساب شوخی همیشگیمون میگم)
*این موفقیت بر همه دوستان، شیخا،به خصوص مدیر عزیز و ابوالفضل و احمد(چون این سه نفر جزء جنبش عدم تعهد هستند)، آنتی شیخا و همه دوستان مبارک باد.
*این شیخ عزیز همیشه موفق است.آفرین


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ یکشنبه 91/6/12 ساعت 11:27 صبح

هفته پیش نائب الزیاره شیخا و انتی شیخا بودم توی حرم امام رئوفم اقا علی بن موسی الرضا علیه السلام

یه صحنه ای دیدم که نظر همه زائرا رو به خودش جلب کرده بود:

یه پسر جوون توی صحن انقلاب یه گوشه ای نشسته بود (از اونا که مدل مو و لباس و.... خیلی.....) های های گریه میکرد و میگفت امام رضا غلط کردم.... اگه مردی آدمم کن........خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم . به حالش غبطه می خوردم

امام رضا علیه السلام امام خوبی ها و مهربانی ها امام رئوف دلبری می کند ..فرقی هم نم کند کی باشی و کجا باشی توی ایران یا اروپا مسلمون یا غیر مسلمون هر کسی از هرجایی دلشو به ائمه معصوم بده چنان جوابش رو میدن که حلاوت و شیرینیشو تا اخر عمر از یاد نمی بره، چنان که تا اخر عمر گدای درش میمونه .....

اقا جون فدای خودت و مادرت ما گدای دیرین این دریم امید مان هرلحظه به کرم شماست، دستمان را بگیر


کلیدواژه ها: امام رضا(1)|
:: به تاریخ یکشنبه 91/6/12 ساعت 10:50 صبح

تعبیر خواب های مشوّش دانشجو!

چند روز پیش داشتم بعد از مدتی وسایلم رو نظم و ترتیبی می دادم که ناگهان بین کاغذهای انبوه، متوجه یه نسخه ای خطی شدم مربوط به حوالی سال های 86 یا 87، و بعید می دانم هیچ گونه کپی از روی آن -مگر یکی نزد نویسنده- موجود بوده باشد. این نسخه به دست خود نویسنده ی محترم که از دوستان عزیز و خوش ذوق بنده و نیز شماری از شما بینندگان می باشد، جهت چاپ در نشریه ی پناه نوشته شده و به بنده تحویل داده شد، که البته خاطرم نیست به چه دلیل موفق به چاپ آن نشدیم (یا نشدند!)، و این نسخه ی خطی کماکان نزد بنده ماند تا امروز (پاورقی ها از بندست):

روزی در 10 و اندی سال قبل از کشف جیوه از مفابل دارالعماره می گذشتم که دوست هم دانشکده ای ام یعنی آقای «ابن دیرین» را دیدم که از من زودتر فارغ التحصیل شده بود. اوضاع و احوال وی را جویا شدم، فهمیدم که وی تعبیر خواب مردم می کند. به وی گفتم که دوستان هم دوره ای من خواب هایی بس شگفت می بینند که تعبیرش فقط به دست توست. گفتم کتابی بنویس مثل خیلی از نویسندگان که شب می خوابند و صبح کتاب می نویسند. گفتم تو دانشگاهی هستی و بهتر می دانی که مسئولین چه خوابی برای دانشجویان دیده اند. القصه از من اصرار بود و از وی انکار تا این که گوشه ی سبز هزار تومانی را از گوشه ی جیبِ تار عنکبوت گرفته نشان وی دادم... چشمانش برقی زد و پَرِ مرغِ بیک (Bic) را بر قلمدان گذاشت و بر سینه ی سفید کاغذ چنین راند:
«اگر دانشجویی در خواب بیند که بر اسبی تندرو سوار است تعبیرش چنین باشد که فردا هر دو سرویس دانشکده بیاید.1
اگر دانشجویی در خواب بیند که در حال غرق شدن است تعبیرش چنین باشد که یک درسش در حال حذف شدن است و باید به اداره آموزش مراجعه کند.
اگر در خواب بیند که مرده است بداند که فردا استاد از او خواهد پرسید و وی بی جواب خاموش خواهد ماند، اگر دید که گرز آتشین بر سر وی می کوبند بداند که قلم استاد بر منفی رقم خورده است.
اگر دانشجو در خواب بیند که وی را تا آسمان هفتم بالا برده اند بداند که روز دانشجو نزدیک است.
اگر در خواب بیند که بعد از گذراندن 7خان و تحمّل مشقّت طاقت فرسا سیم و زر فراوان به دست آورده، بداند که وام دانشجویی را به زودی می دهند.2
و اگر در خواب بیند که گهگاهی شهابی در آسمان ظهور می کند بداند که نشریه ی پناه چاپ می شود.3»
بعد از شنیدن چنین تعبیراتی، بر اندک مخ وی هم شک کردم. از او جدا شدم و راه خود را به سوی دانشکده در پیش گرفتم و رفتم.

مهدی خدادوست

__________
1- اون روزا ما دو تا مینی بوس داشتیم به عنوان سرویس که گاهی دیر و زود میومدن. یه دفعه یادمه که تو زمستون این رانندهه که ماشینش خراب شده بود چند بار رفت و برگشت و ما رو به یه سواری برد یه جای دیگه و بعدش تازه با یه مینی بوس دیگه فرستادمون دانشکده. این دیر رسیدنا خجالت کشیدن سر کلاسش مال ما بود.
2- این اواخر که خیلی اذیت کردن دانشجوهای دانشگاه ما رو بابت این وام. وزارت علومیا فکر میکردن چون ما زیر نظر اوقافیم اوقاف به دانشجوهه تسهیلات مالی می ده، اوقافم که حتماً فکر میکرده وزارت علوم... . از اونجا مونده، از اینجا رونده!!!
3- اونوقتا چاپ فصلنامه ی پناه به نظرم خیلی نظم و سامونی نداشت، ولی بعده ها خیلی بهتر شد. الآنم که تبدیل به ماهنامه شده تا جایی که خبر دارم چاپش هنوز ادامه داره. حسین! یادت به خیر!


کلیدواژه ها: خاطره(55)| برگزیده(33)|
:: به تاریخ شنبه 91/6/11 ساعت 10:20 صبح

خدایا! این نماز من بود

خدایا!
این نماز من بود
خواندمش...
نه به خاطر نیاز تو به آن،
و نه حتی رغبتی که تو به آن داشته باشی؛
بلکه فقط
تعظیم تو،
اطاعت تو
و
اجابت دستور تو بود،
خداوندا!
اگر در آن نقصی هست - که هست -
به خاطر آن مؤاخذه ام مکن؛
و با قبول و آمرزش خود
بر من منت گذار...

ترجمه ای تقریباً آزاد از قسمتی از تعقیبات مشترکه - مفاتیح الجنان

الهى!‏ هذِه صَلوتى‏ صَلَّیتُها، لا لِحاجَةٍ مِنک‏ اِلَیها، وَ لا رَغبَةٍ مِنک فیها اِلاَّ تَعظیماً وَ طاعَةً وَاِجابَةً لَک اِلى‏ ما اَمَرتَنى‏ بِهِ، الهى! اِن کانَ فیها خَلَلٌ اَو نَقصٌ مِن رُکوعِها اَو سُجُودِها فَلا تُؤاخِذنى‏، وَ تَفَضَّل عَلَىَّ بِالقَبُولِ وَ الغُفرانِ.

مطلب مرتبط: حضور قلب یعنی


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ سه شنبه 91/6/7 ساعت 2:30 عصر

در روزگاری هستیم که سختی و مشکلات زندگیمان بسیار زیاد است، اما باید حواسمان را جمع کنیم که درخواست بی مورد از کسی نداشته باشیم چون یک قسم از درخواستی که از دیگران می کنیم شرک است، یعنی کسی جز خداوند نمی تواند گره مشکللاتمان را بگشاید و این در حالی است که ما درخواستی بی مورد داریم یا اگر هم می تواند مشکلمان را حل کند برای خدا شریک قائل شده ایم(اللهم لا تجعلنا من المشرکین) ، یک قسم دیگر از درخواستایمان توقع بی جا است، که نه طرف مقابل می تواند کاری برایمان انجام دهد و نه خودمان قادر هستیم کاری کنیم. امام علی علیه السلام در نهج البلاغه درباره این قسم می فرماید: آبروی تو چون یخی جامد است که درخواست آن را قطره قطره آب می کند، پس بنگر آن را نزد چه کسی فرو می ریزی.(نهج البلاغه،ح 346) پس ای صاحبی السجن ارباب مترفقون خیر ام الله الواحد القهار . دوستان شیوخ توجه داشته باشید انسان همیشه یا طالب است یا مطلوب، پس نباید درخواست بی مورد از کسی داشته باشیم و اگر هم در جایی می توانیم برای کسی کاری کنیم کوتاهی نکنیم، چون در حدیثی از امام موسی بن جعفر علیه السلام نقل شده است که فرمود: هر کس که برادر مومنش برای حاجتی نزدش بیاید، آن رحمتی است که خدا به سوی او فرستاده است، اگر قبول کرد پس پیوند کرده است دوستی او را به دوستی ما، و دوستی ما به دوستی حق تعالی موصول است، اگر او را رد کرد و در حالی که قادر بود که حاجتش را برآورد حق تعالی بر او ماری از آتش در قبر مسلط گرداند که او را تا قیامت بگزد. خواه در قیامت او را بیامرزد یا عذاب کند.(برای اطلاع بیشتر رجوع کنید به کتاب حلیه المتقین، ص309)


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ سه شنبه 91/6/7 ساعت 1:34 عصر

حتماً قرار شاه و گدا هست یادتان

                         آری همان شبی که زدم دل به نامتان

مشهد، حرم، ورودی باب الجوادتان

                         آقا دلم عجیب گرفته برایتان

آمدم ای شاه پناهم بده

سلام خدمت دوستان عزیزم

بااجازه ی شیخا و بقیه امشب دارم میرم مشهد امام رضا(علیه اسلام) اگه شد به جا همتون زیارت و دعا می کنم

خلاصه هر چی باشه چهار سال نمک خوردیم و....

التماس دعا


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ یکشنبه 91/6/5 ساعت 7:50 عصر

سلام، اگه از شما بپرسم آیا شادی و خندهاتون شما رو واقعا شاد میکنه یا نه؟ چی میگین؟ اگه بپرسم چقدر شادی حقیقی رو احساس کردین چی میگین؟
اینم چند تا مطلب خیلی کوتاه ولی خوب در مورد شادی، البته از دید اسلام، امیدوارم مفید باشه:

مولفه های شادی در اسلام:
  اینکه خنده به صورت تبسّم باشد، از روی حق باشد، شادی در چهره نمایان باشد، شادی و خنده به خاطر خوشی های زودگذر دنیوی نباشد، شادی برای تخمسر آیات الهی و تمسخر مومنین نباشد، شادی در سرپیچی از طاعت الهی نباشد، خنداندن مردم با دروغ نباشد، خنده بیجا و زیاد نباشد، به صورت قهقهه نباشد، ناسزا گویی نباشد، خنده از نوع باطل نباشد، شادی برای گناه نباشد، شادی در برابر افراد محزون نباشد.  

عوامل و راه های دستیابی: اطاعت پروردگار، دستیابی به امور آخرت، شاد کردن دلِ دیگران، نرمخویی، وفاداری، رعایت حقوق، ایستادگی در برابر سختی های زمانه، انجام کار خیر، احیای حق و نابودی باطل، دیدار برادران، افطار، شب زنده داری و نماز شب، ارتباط با خدا، راضی بودن به قضای الهی، عطر زدن، خوردن عسل، سوارکاری، توبه و استغفار، ذکر«لاحول و لا قو? الا بالله»

شاد باشین شیخا

 


کلیدواژه ها: شادی واقعی(1)|
:: به تاریخ شنبه 91/6/4 ساعت 11:2 صبح

 

خداوندا گواهی می دهم که جز تو معشوقی نیست؛

پس یاریم کن این سخن را به مرحله ظهور برسانم تا در دلم جز تو نباشد،

برای این کار باید آنها که در دلم برای خود جا باز نموده اند (اشخاص - مقام - اموال و........) بیرون نمایم

و این کار جز با شناخت واقعی انها و تو محقق نمی شود،

چرا که از سویی تو را درست نشناخته ام و از سویی آنها در دلم زیبا جلوه داده شده اند،

در حالی که انگونه نیست؛ دیگران هرچه قدر خوب باشند معیوبند و تو همه خوبی ها را در نهایتش داری.


خدایا در این راه بحق چهارده معصوم کمکان نما تا بیش از این در خواب غفلت نمانیم..... آمین


کلیدواژه ها: مناجات(1)|
:: به تاریخ جمعه 91/6/3 ساعت 6:33 عصر
<   1   2   3   4   >  
رفقا [دات] آی آر
رفقا دات آی آر

امام علی علیه السلام: در گمراهی فرد همین بس که مردم را به چیزی امر کند که خود آن را به جا نمی آورد و از چیزی باز دارد که خود آن را ترک نمی کند.

«رفقا» وبلاگی است دوستانه، برای دور هم نگه داشتن دوستان صمیمیِ قدیمی. باشد که یکدیگر را «تا بهشت» همراهی کنیم... ان شاء الله.

تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان

اسلام کوئست

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com

موسسه فرهنگی بیان هدایت نور

طرحی برای فردا

جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم

خبرگزاری دانشجو
موسیقی وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز 294 بار
بازدید دیروز 383 بار
مجموع بازدیدها 1642614 بار

تعداد مطالب وبلاگ 300 تا