سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حدیث

خداوند متعال می فرماید : « ... همچنان بنده ام با کارهای مستحب به من نزدیک می شود، تا آنجا که دوستشمی دارم . در نتیجه، گوش شنوایش، چشم بینایش، زبان گویایشو قلب دریابنده اش می شوم . اگر مرا بخواند، پاسخش دهم و اگراز من درخواست کند، به او ببخشم» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

وبلاگ رضویّون


رفقا در فضای مجازی
وب سایت مذهبی، فرهنگی، آموزشی میثاق
عشق مشعلدار
حقوق جزا و جرم شناسی
رایة الهدی
دارالقرآن الکریم فولادشهر
خوشتر از نقش تو در عالم تصویر نبود
پاسخ به پرسشهای رایانه ای


کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهددرباره ماتماس با ماخبرخوانپیام رسانعناوین وبلاگصفحه اصلی

یه چیزی میخاستم بگم، بعضی دوستان انگاری ما از جونمون سیر شدیم که sms میدن میگن ازدواج کن، مگه میشه بدون کار ازدواج کرد، خیلیا نفسشون از جای گرم بلند میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!تهوع‌آورنکته بین


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ دوشنبه 93/6/31 ساعت 5:37 عصر

 

مثالی جالب برای دنیا

   ...........مثال یازدهم مثالى است که «صدوق» - علیه الرحمه - در کتاب «اکمال الدین»«» از بعضى حکما نقل کرده در خصوص حال انسان و مغرور شدن آن به دنیا، و غفلت از مرگ و ما بعد آن، و فرو رفتن به لذات فانیه. و آن این است که: حال کسى که به لذات دنیویه مشغول گردد مثل کسى است که: در چاهى عمیق به ریسمانى آویخته که داخل چاه شود، چون به وسط چاه رسد نظر کند به پائین چاه و اژدهائى بیند که دهن گشوده‏ منتظر است که این مرد به زیر آمده آن را فرو برد. و دو موش سیاه و سفید در بالاى چاه باشند و به تعجیل آن ریسمان را قطع نمایند، و آنى از بریدن آن نیاسایند. و وسط چاه، زنبورى چند، خانه کرده باشند و به دیوار چاه قدرى عسل با خاک آمیخته از ایشان مانده باشد و آن زنبورها بر آن مجتمع شده باشند و آن شخص با وجود اینکه آن اژدها را دیده و دو موش را ملاحظه نموده و مى‏داند که در اندک وقتى آن ریسمان منقطع، و طعمه اژدها خواهد شد رو به آن عسل خاک آلوده آورده مشغول لیسیدن آن شود، و با آن زنبورها زد و خورد نماید، و همه حواس خود را متوجه آن ساخته از بالا و پائین خود فراموش کند.

و این مثلى است که: هر که در آن تأمل نماید مى‏ داند که حال دنیا پرستان مطابق این است. پس اگر حکم به حماقت آن شخص نماید باید خود را هم اگر از اهل دنیا باشد بداند که احمق است. و چاه، همان خانه دنیاست. و ریسمان، رشته عمر است. و اژدهاى دهن گشوده، مرگ است. و دو موش روز و شب‏اند، که بى‏درنگ مشغول بریدن رشته عمرند. و عسل خاک آلوده، لذات دنیاست، که به هزار گونه زحمت و کدورت و الم و مصیبت آلوده است. و زنبورها، اهل روزگار، و طالبان دنیا هستند.        معراج‏ السعادة ج : 2  ص :  348

 

 

 

 


کلیدواژه ها: دنیا(1)|
:: به تاریخ دوشنبه 93/6/24 ساعت 6:2 عصر

با سلام و تحیات خالصانه حضور محترم همه رفقا و دوستان گرامی. خداوند متعال را شاکریم که موفقیت رفقا پایدار و همیشگی و در همه عرصه های زندگی به لطف خداوند و عنایات خاصه اهل بیت(علیهم السلام) قابل ملاحظه و باعث خوشحالی همه دوستان است.موفقیت برادر عزیزمون رفیق شفیق، حسن آقای ناظمی در پذیرفته شدن مقطع کارشناسی ارشد رشته فقه اسلامی در دانشگاه یزد را صمیمانه خدمت ایشون و خانواده محترمشون و همه رفقای عزیز تبریک عرض میکنیم.به افتخار حسن آقاآفرینگل تقدیم شماانشالله پیامک تبریک بعدی در مورد حسن پیام تبریک ازدواجش باشه بلند صلوات بفرست.(این عکس از حسن هم جزء عکسهای غنیمتیه. ببین خداوکیلی چقد رشته فقه بهش میاد.)


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ پنج شنبه 93/6/20 ساعت 9:40 عصر
من دلم میخواهد ...

خانه ای داشته باشم پر دوست ...
کنج هر دیوارش ...
دوستانم بـنشینند آرام ...
گل بگو گل بشنو ...
هر کسی میخواهد وارد خانه پر مهر و صفامان گردد ...
شرط وارد گشتن شستشوی دلهاست ...
شرط آن داشتن یک دل بی رنگ و ریاست ...
بر درش برگ گلی میکوبم ...

و به یادش با قلم سبز بهار ...
مینویسم:ای یار خانه دوستی ما اینجاست ! ...
تا که دیگر نگوید سهراب : خانه دوست کجاست ؟


Back to top


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ چهارشنبه 93/6/19 ساعت 11:34 صبح

سلام علیکم جمیعا و رحمه الله وبرکاته.سلام بر همه دوستان عزیز خصوصا رفقا و نمکستانی ها.بابت این چند وقت که نشد در حضور دوستان باشیم از مدیر عزیز عذرخواهی می کنم.حدود یک ماه پیش که مشهد بودم جای همتون خالی بود. توفیق دیدار رفقای عزیز حاج ابوالفضل و محمدآقای لسانی و آقای افتخاری و هاشمی را تو حرم داشتم. توفیق دیدار استاد موسوی شوشتری، برادر فرخنده نژاد و حاج آقا طیبی عزیز هم نصیبمون شد. جای همتون خالی بود.باید بعدش میرفتیم خدمت که این خدمت رفتن ما هم فیلمی بود برا خودش. تا دو روز قبل از اعزام بنابراین بود بریم تهران نیروزمینی ارتش. همه کارا را کرده بودیم و با بچه هایی که تهران افتاده بودن هماهنگ کردیم و... یه دفعه خبردادن وضعیت شما تغییر کرده و گفتن باید بری نیشابور نیروی زمینی سپاه. خلاصه این دوهفته را نیشابور پادگان سپاه بودیم. انصافا هرچندفشرده و سخت بود اما باحال بود.(عکس ها و خاطرات خدمت باشه برای بعد.) دیشبم بچه های اصفهان را برای برگشت به اصفهان یک سری حرم بردن. جای همتون خالی بود. دیشب تو حرم حاج آقا محمود مقدس شرق را دیدم. به همتون حسابی سلام رسوند.
*صمیمانه پیوند مبارک ازدواج آقا محسن باقری را تبریک میگم. خوشحال شدم.گل تقدیم شما
*قبولی جواد تو مقطع دکتری را هم تبریک میگم. به قول جمشید این جواد آخرش پیامبر میشه.گل تقدیم شما
*محتاج دعای همه شما برادرای عزیزم هستم. 


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ جمعه 93/6/14 ساعت 6:39 عصر

چرا از وقتی دولت جدید روی کار اومده همه گیر دادن به کلید

شاید یه نوع تبلیغه، شاید هم شوخی یا نقد دولت

ظاهرا مسئولین فرهنگی حرم رضوی هم قصد شوخی با دولت دارن

ادامه مطلب...

کلیدواژه ها: شوخی(1)|
:: به تاریخ شنبه 93/6/8 ساعت 10:55 صبح
:: به تاریخ یکشنبه 93/6/2 ساعت 11:0 عصر
رفقا [دات] آی آر
رفقا دات آی آر

امام علی علیه السلام: در گمراهی فرد همین بس که مردم را به چیزی امر کند که خود آن را به جا نمی آورد و از چیزی باز دارد که خود آن را ترک نمی کند.

«رفقا» وبلاگی است دوستانه، برای دور هم نگه داشتن دوستان صمیمیِ قدیمی. باشد که یکدیگر را «تا بهشت» همراهی کنیم... ان شاء الله.

تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان

اسلام کوئست

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com

موسسه فرهنگی بیان هدایت نور

طرحی برای فردا

جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم

خبرگزاری دانشجو
موسیقی وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز 28 بار
بازدید دیروز 37 بار
مجموع بازدیدها 1637675 بار

تعداد مطالب وبلاگ 300 تا