سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حدیث

هرگاه پاسخ‏ها همانند و در هم بود ، پاسخ درست پوشیده و مبهم بود . [نهج البلاغه]

وبلاگ رضویّون


رفقا در فضای مجازی
وب سایت مذهبی، فرهنگی، آموزشی میثاق
عشق مشعلدار
حقوق جزا و جرم شناسی
رایة الهدی
دارالقرآن الکریم فولادشهر
خوشتر از نقش تو در عالم تصویر نبود
پاسخ به پرسشهای رایانه ای


کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهددرباره ماتماس با ماخبرخوانپیام رسانعناوین وبلاگصفحه اصلی

خدا! مهمون نمیخوای؟

- صابخونه! مهمون نمیخوای؟
- کیه؟...

.

.

.

کیه؟...
.
.
.
- انا الذى‏ على‏ سیده اجترى‏، انا الذى‏ عصیت جبار السماء... انا الذی... انا الذی... بازم بگم؟*

*کسی که در برابر آقایش گستاخی کرده... کسی که خداوند آسمان را نافرمانی کرده... (فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی)


:: به تاریخ شنبه 91/4/31 ساعت 8:33 عصر

دستهای خالیمان دخیل دل پاکتان

ما را نیز در این ماه مبارک نه به بهای لیاقت

بلکه به رسم رفاقت دعا کنید

 


کلیدواژه ها: رمضان المبارک(11)|
:: به تاریخ شنبه 91/4/31 ساعت 4:1 عصر

ماه رمضان شد می و میخانه بر افتاد

عشق و طرب و باده به وقت سحر افتاد

افطار به می کرد برم پیر خرابات

گفتم که تورا روزه به برگ ثمر افتاد

با باده وضو گیر که در مذهب رندان

در محضر حق این عملت بارور افتاد

امام خمینی رحمه الله


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ شنبه 91/4/31 ساعت 3:45 عصر

برادرای عزیز

شیخای درب و داغون!!

اراذل و اوباش!

آنتی شیخای اصحاب کهف!! 

همه و همه!!!

گوش کنید و در جریان باشید

بازگشت پیروز مندانه و شکوه آفرین خودمو به عرصه وبلاگ نویسی به همتون تبریک عرض میکنم و امیدوارم همیشه یه خبر خوش اینجوری رو صفحه مانیتور وگوشیتون داشته باشید

از همتون ممنونم بابت همه لطف مهربونی هایی که در حقم داشتید حلالم کنید بابت همه اذیت ها و قد بازی هام از برادران شیخ داداش احمد عزیز داداش محمد رضای مهربون از دادا ابوالفضل و سجاد و جواد از دشمنان اسلام و مسلمین مخصوصا مدیر وبلاگ ضد اسلام و مسلمین و نظام و شیخا و دین و... آنتی شیخا وحید آقای رستمی و تمام برو بچه های دور و برش تشکر ویژه و جاانه دارم و همین جا میگم اگه دستم بهتون برسه طوری میزنمتون که مثل تخم مرغ که از سه طبقه انداخته باشنش کف ماهی تابه پخش بشید

بله!!!!


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ شنبه 91/4/31 ساعت 3:36 عصر

رَبَّنَا اغفِرلَنَا وَ لِاِخوَانِنَا الَّذینَ سَبَقُونَا بِالایمَانِ وَ لا تَجعَل فی قُلُوبِنَا غِلّاً لِلَّذینَ ءَامَنُوا رَبَّنَآ اِنَّکَ رَءُوفٌ رَّحیمٌ:

ای پروردگار ما! ما و آن برادران ما را که در ایمان بر ما پیشی گرفتند بیامرز، و در دلهایمان نسبت به کسانی که ایمان آورده اند (هیچ گونه) کینه ای مگذار. ای پروردگار ما! تو رئوف و مهربانی.

حشر/ 10

رَبِّ اغفِرلِی وَ لِاَخِی وَ اَدخِلنَا فِی رَحمَتِکَ وَ اَنتَ اَرحَمُ الرَّاحِمِینَ:

پروردگارا! من و برادرم را بیامرز و ما را در رحمت خود در آور، و تو مهربان ترین مهربانان هستی.

اعراف/151

رَبَّنَا ءَاتِنَا فِی الدُّنیَا حَسَنَةً وَ فِی الآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنَا عَذَابَ النَّارِ:

ای پروردگار ما! به ما در دنیا نیکی عطا کن و در آخرت (هم) نیکی عطا کن، و ما را از عذاب آتش نگه دار.

بقره/201

رَبَّنَا اغفِر لَنَا ذُنُوبَنَا وَ اِسرَافَنَا فِی اَمرِنَا وَ ثَبِّت اَقدَامَنَا وَانصُرنَا عَلَی القَومِ الکَافِرِینَ:

ای پروردگار ما! گناهانمان را بیامرز، و از زیاده روی ما در کارمان در گذر، و قدم هایمان را استوار دار، و ما را بر گروه کافران پیروز گردان.

آل عمران/147

رَبَّنَا ءَامَنَّا بِمَا اَنزَلتَ وَاتَّبَعنَا الرَّسُولَ فَاکتُبنَا مَعَ الشَّاهِدِینَ:

ای پروردگار ما! به آنچه نازل کرده ای ایمان آورده ایم، و از این پیامبر پیروی کردیم، پس ما را در زمره ی شاهدان بنویس.

آل عمران/53

رَبَّنَا مَا خَلَقتَ هَذَا بَاطِلاً سُبحَانَکَ فَقِنَا عَذَابَ النَّار(191)

رَبَّنَا اِنَّکَ مَن تُدخِلِ النَّارَ فَقَد اَخزَیتَهُ وَ مَا لِظَّالِمِینَ مِن اَنصَارٍ (192)

ای پروردگار ما! این (جهان) را بیهوده نیافریده ای، تو منزهی، پس ما را از عذاب آتش نگه دار. ای پروردگار ما! به یقین تو هر که را به آتش وارد کنی خوارش کرده ای، و ستمگران را هیچ یاوری نمی باشد.

آل عمران/191 و 192

رَبَّنَا لَا تَجعَلنَا لِلقَومِ الظَّالِمِینَ «85» وَ نَجِّنَا بِرَحمَتِکَ مِنَ القَومِ الکَافِرِینَ «86»:

ای پروردگار ما! ما را مایه ی آزمون و آزار قوم ستمگر قرار مده، و ما را به رحمت خویش از قوم کافر رهایی بخش.

یونس/85 و 86

رَبَّنَا اِنَّنَا سَمِعنَا مُنَادِیاً یُنَادِی لِلاِیمَانِ اَن ءَامِنُوا بِرَبِّکُم فَآمَنَّا رَبَّنَا فَاغفِرلَنَا ذُنُوبَنَا وَ کَفِّرعَنَّا سَیِّئَاتِنَا وَ تَوَفَّنَا مَعَ الاَبرَار:

ای پروردگار ما ! به راستی ما شنیدیم فراخواننده ای، به ایمان فرا می خواند که به پروردگارتان ایمان بیاورید، پس ما (نیز) ایمان آوردیم. ای پروردگار ما! پس گناهان ما را ببخشای و بدی هایمان را پوشیده دار و ما را با نیکان بمیران.

آل عمران/193

 رَبِّ اَدخِلنِی مُدخَلَ صِدقٍ وَ اَخرِجنِی مُخرَجَ صِدقٍ وَاجعَل لِی مِن لَدُنکَ سُلطَاناً نَصِیراً  

و بگو: «پروردگارا! مرا (در هر کار،) با صداقت وارد کن، و با صداقت خارج ساز، و از جانب خود، حجتی یاری کننده برای‏آنان قرار ده!»

 


کلیدواژه ها: قرآن کریم(5)|
:: به تاریخ شنبه 91/4/31 ساعت 3:10 عصر

مادر... لباس نو

بچه که بودیم همیشه وقتی میخواستیم بریم مهمونی از مامان لباس تمیز و قشنگ میخواستیم. مامان هم یه لباس خوب و آبرومند جلومون میذاشت و آمادمون میکرد برای مهمونی. شاید برای هیچکس به اندازه ی مادر مهم نباشه تمیز و پاکیزه بودن فرزندش، اونم وقتی که آدم میخواد به یه مهمونی مهم با میزبان خیلی محترمی بره. حالا که میخوایم بریم مهمونیِ خدا چه کار کنیم؟...

یَا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلى الَّذینَ مِن قَبلِکُم لَعَلَّکُم تَتَّقون (البقرة: 183)
اى کسانى که ایمان آورده‌اید، روزه داشتن بر شما مقرر شد، همچنان که بر کسانى که پیش از شما بوده‌اند مقرر شده بود، تا باتقوا شوید.

یا فاطمه ی زهرا (س)...

ای حضرت مادر...

عنایتی کنید و لباسی نو بر تن ما بپوشانید

وَ لِباسُ التَّقوى ذلِکَ خَیرٌ (اعراف: 26)

ای دختر رسول مهربانی(ص) تمنای ما را بپذیرید...

.

.

.

اما...

اما لطف کنید و از همان پشت در...

روی ظاهر شدن در جلو چشمانتان را ندارم...


:: به تاریخ جمعه 91/4/30 ساعت 1:30 عصر

سلام و ادب. جای شما دوستان خالی با بچه های دانشگاه چندروزی کرمانشاه بودیم. صبح روز رفتن سوار اتوبوس که شدم یک جوان خیلی شیک و پیک و خوشگل و جنتل من و ژیگول میگول کنارم نشست.خلاصه متأسفانه با توجه به دید اکثر افراد جامعه ما یک تیپ  و چهره مذهبی به حساب نمیومد. اما تو چهرش که نگاه می کردی واقعا عشق به خدا و محبت را می دیدی. بگذریم گفت آقا تا کرمانشاه چندساعته؟....یه چندتا سوال کرد و ما هم یکم باب نقد جامعه را باز کردیم بگذریم. گفت من از بوشهر بندر گناوه میام دارم میرم تهران(چون قرار بود اتوبوس ما عوض بشه اونا با همون اتوبوس برن تهران.) یوهو بهم گفت فکر میکنی من کارم چیه؟  گفتم نمیدونم اما شاید دنبال خرید و تجارت یا دانشجویید یا رفتید به بستگان یه سری بزنید. گفت دانشجوی کارشناسی الکترونیک هستم اما ما بندر گناوه یک طرح فرهنگی بزرگ داریم به نام حامیان ولایت. اولین کارمونم این بود که چندروز پیش عکس آقا را در ابعاد بزرگ زدیم جلوی ماشین و از بوشهر تا مشهد رفتیم و به هر شهر که  می رسیدیم به پشتیبانی از مقام رهبری تبلیغ می کردیم.خیلی حال کردم. گفت اگر طرح فرهنگی حامیان ولایت تو بندر گناوه را بذارند اجرا بکنیم خیلی عالی میشه. اما گویا با کارشکنی برخی افراد مواجه شده و تمام تشکیلات و برنامه هاشون را به هم زده بودند. خیلی ناراحت این قضیه بود. بعد شروع کرد از فلسفه دین گفت. از دین تو جامعه ما.ای کاش همه از دین چنین تعریفی می کردند نه ......  .بدحجابی را نقد می کرد که من چنین نقدی را جایی نشنیده بودم و روش برخورد با آن(نه این کارایی که بعضیا نسبت به بدحجابی توی جامعه انجام میدند و .....).از دوران دانشجوئیش گفت. میگفت زمانی که بچه های اطاقمون (عذر میخوام)مشروب میخوردند و هزار و یک کار خلاف دیگه میکردند من مشغول نماز و مناجات با خدا بودم و این ها را مدیون شخصی بود که او را با این معارف در دانشگاه (بسیج دانشجویی)آشنا کرده بود. خلاصه حرف که میزد من فقط لذت می بردم و با خود میگفتم"ای کاش به جای تو بودم واینقدر با خدا رفیق بودم" و سریع این آیه به ذهنم اومد که "ان الله علیم بذات الصدور"
از این نوشته همین بس که در جامعه امروزی سعی کنیم دید قشری گری به دین نداشته باشیم و ان الله علیم بذات الصدور.
(جای همه شما شیوخ و دوستان عزیز خالی بود. )گل تقدیم شما


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ پنج شنبه 91/4/29 ساعت 8:38 صبح

 

خدایا عید فطر که می شود  از همان روز منتظر ماه میهمانی ات هستیم

هیچ چیز جای این میهمانی را نمی تواند پر کند، چه احساس زیبا و لطیفی است روزه ماه عشق و عشق بازی.......

برای ورود به هر میهمانی آمادگی لازم است، لباس تمیزو............ میهمانی که میزبانش خداست، خدایی که سلطان دلهای عاشقان است، خدایی که برای ما، ما بندگان گنه کارش میزبان شده و درهای رحمتش را گشوده ، خدایی که دست و پای شیطان را بسته و شرایط را مهیا کرده، خدایی که.............. ببینیم چگونه وارد این میهمانی می شویم،  بنا به نقل بزرگان آیا در ماه رجب و شعبان که مقدمه رمضان است خود را پاک ساختیم یا چگونه می خواهیم وارد میهمانی، انهم میهمانی که میزبانش خداست بله خود خداست، وارد شویم...........

یا صاحب الزمان کمکمان کن پاک وارد میهمانی شویم و با آنکه چیزی با خود نداریم(جز رویی سیاه) لا اقل در این میهمانی حرمت میزبان را نشکنیم، ای یوسف زهرا دعایمان کن که دعای تو مستجاب است.............

 


کلیدواژه ها: رمضان المبارک(11)|
:: به تاریخ پنج شنبه 91/4/29 ساعت 6:41 صبح

دیشب رفته بودم خرید یه صحنه ای رو دیدم که خیلی واقعاً درد آور بود.

در حین خرید یه زن و مرد وارد اون جا شدن سه تا بچه داشتن یکی از بچه هاشون بزرگ تر از بقیه بود حدود 10 سال داشت. از همون اول نظرمو به خودشون جلب کرده بودن. از حرکتاشون فهمیدم همشون لال ند به جز همون بچه ی ده سالشون.

می خواستند برای ماه رمضون وسایل بخرند از حرکاتشون فهمیدم پولشون خیلی کمه. خیلی سخت بود برنج برداشته بودند وقتی قیمتشو پرسیدن خانومه رو به شوهرش کرد و دستشو گذاشت رو دهنش. بعد شوهرش برنجاشو گذاشت سرجاش. برام خیلی سخت بود که دیشب این اتفاق جلوی چشای من افتاد. اون لحظه دوست داشتم هیچ وقت روی زمین نبودم. ادامه ی ماجرای دیشبم خیلی تلخ تره. وقتی رفتند که پول وسایلشونو بدن فروشنده فروشگاه دسش اومده بود ماجرا از چه قراره. اون بیچاره هم چهرش سرخ شده بود. وقتی خواستند برن بیرون فروشنده گفت اشکال نداره برنج بردارین هرچی که پول بدین خوبه. تا اینو گفت. زن و شوهره و بچه هاش داشتند بال بال میزدند از خوشحالی. مرده اینقده تشکر می کرد که بی حساب بود. فروشنده متوجه حرکاتشون نمیشد پسره 10 سالشون براش ترجمه می کرد. آخرش مرده یه حرفیو هی می گفت بچش ولی ترجمه نمی کرد. تا سه بار هی تکرار کرد. آخرش بچه گفت ما 6نفریم که 5 تامون لالیم فقط من می تونم صحبت کنم اون بچه اینقدر سختش بود اون لحظه که این حرفو بزنه وقتی که گفت دیگه از خجالت نگاه هیچکی نکرد.

این واقعه رو هیچ وقت فراموش نمیکنم به خصوص نگاه های معصومانه ی اون بچه رو.

ماه رمضان نزدیکه هواسمون به نیازمندا و فقرا باشه که واقعا بیش از پیش به کمک نیازمندند

 

 

 


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ چهارشنبه 91/4/28 ساعت 8:58 عصر

ممکنه نتوانم این تاریکی ها را از بین ببرم
اما با همین روشنایی کوچک
فرق ظلمت و نور
و حق و باطل را
نشان خواهم داد...
و هر که به دنبال نور است
این نور هر چند کوچک
در دل او بزرگ خواهد بود....

 

شهید دکتر مصطفی چمران
به نقل از وسیع


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ چهارشنبه 91/4/28 ساعت 6:54 عصر
1   2   3   4   5   >  
رفقا [دات] آی آر
رفقا دات آی آر

امام علی علیه السلام: در گمراهی فرد همین بس که مردم را به چیزی امر کند که خود آن را به جا نمی آورد و از چیزی باز دارد که خود آن را ترک نمی کند.

«رفقا» وبلاگی است دوستانه، برای دور هم نگه داشتن دوستان صمیمیِ قدیمی. باشد که یکدیگر را «تا بهشت» همراهی کنیم... ان شاء الله.

تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان

اسلام کوئست

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com

موسسه فرهنگی بیان هدایت نور

طرحی برای فردا

جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم

خبرگزاری دانشجو
موسیقی وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز 73 بار
بازدید دیروز 37 بار
مجموع بازدیدها 1637720 بار

تعداد مطالب وبلاگ 300 تا