سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حدیث

هر که به حکمت شناخته شود، چشمها او رابه دیده وقار و شکوه بنگرند . [امام علی علیه السلام]

وبلاگ رضویّون


رفقا در فضای مجازی
وب سایت مذهبی، فرهنگی، آموزشی میثاق
عشق مشعلدار
حقوق جزا و جرم شناسی
رایة الهدی
دارالقرآن الکریم فولادشهر
خوشتر از نقش تو در عالم تصویر نبود
پاسخ به پرسشهای رایانه ای


کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهددرباره ماتماس با ماخبرخوانپیام رسانعناوین وبلاگصفحه اصلی

این سازمان تبلیغاتم جایزه ما رو نداد!

تقویمو نگاه کردم دیدم نوشته: یکِ تیر، روز تبلیغ و اطلاعرسانی دینی، این حکایت (ببخشید، دردنامه!!!) یادم اومد... از درون میپکونه!

سال 89 بود، زمانی که استاد گرایلی رئیس امور فرهنگی دانشکده بودن، که سازمان تبلیغات خراسان رضوی یه مسابقه ای گذاشت به نام «تبلیغ دین». هر کس تو هر زمینه ای با محور تبلیغ دین آثارش رو باید ارسال میکرد تا داوری بشه و نهایتاً برگزیده بشه و بعدشم جایزه بگیره.
آقا من و حسن قبلاً دو تا نرم افزار اتوران (Autorun) ساخته بودیم، یکی به مناسبت دهه ی کرامت (به نام «کرامت») و یکی به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان علیه السلام (به نام «دولت یار»). سومی رو هم که جمع آوری یه سری سخنرانیای آقا بود، در دست ساخت داشتیم، اسمشو هم گذاشتیم، «خط سبز»1! (یعنی من گذاشتمو حسنم قبول کرد. من همیشه زور میگفتم تو این کارا به حسن. کارای سختم همش مال حسن بود. اونم البته قبول میکرد و ما رو ضایع نمیکرد! خونش آباد!) گفتیم ضرر که نداره؛ وقتی سومی تموم شد همشو میفرستیم، هزینه پستم نداره، میریم بلوار مدرّس تحویلش میدیم...
بعد از نلاشهای فراوان و کامل شدن نرم افزار سوم (یادمه نصفه شب کارا رو تموم کردیم)، آذرماه بود، بردیم تحویل دادیم. گفتن برگزیده ها رو
تو سایت اعلام میکنیم و جایزه میدیم. ما هم از اون پس، خوشحال و خندان به امید جایزه، روزها رو سپری میکردیم...
یه مدت گذشت و رفتیم تو سایت - یا تماس گرفتیم - دیدیم یکی از نرم افزارا مرحله اول اوت شده! دومیم مرحله دوم، سومی برگزیده شده!!! اسم من و حسنم زدن کنارش. شتابان زنگ زدیم که خب حالا جایزه چی میشه، گفتن طی یک مراسم بهتون اهدا میشه!!!
این تماسا چندبار تکرار شد، تا جایی که دیگه خجالت کشیدیم و زنگ نزدیم! و روزها گذشت و ما به امید جایزه ی سازمان تبلیغات سر رو به بالین میذاشتیم و فردا صبح هم به همون امید سپری میشد... سال تموم شد، سازمان تبلیغات جایزه ما رو نداد... فارغ التحصیل شدیم، سازمان تبلیغات جایزه ما رو نداد... ارشد قبول شدیم، سازمان تبلیغات جایزه ما رو نداد... حسن رفت سربازی، سازمان تبلیغات جایزه ما رو نداد...
هی...
ولی من هنوز امیدوارم!

__________
1- میخواستیم به این جنبش متوهّم بگیم خط سبز واقعی این خطه، نه اونی که شما جعل کردید!


کلیدواژه ها: خاطره(55)|
:: به تاریخ جمعه 92/3/31 ساعت 11:40 عصر

شهید چمران رحمة الله علیه

من اعتقاد دارم که
خدای بزرگ، انسان را
به اندازه ی درد و رنجی که در راه خدا تحمل کرده است پاداش می دهد،
و ارزش هر انسانی
به اندازه ی درد و رنجی است که در این راه تحمل کرده است
.


کلیدواژه ها: به بهانه شهدا(5)|
:: به تاریخ جمعه 92/3/31 ساعت 12:38 عصر

ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان مبارک

آقا یادم رفت بگم؛

ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان مبارک


:: به تاریخ چهارشنبه 92/3/29 ساعت 9:49 عصر

بچه ها چطوره لوگوی جدیدمون؟

شیخا

البته عکسا رو فقط دادم تو نرم افزار و اونم به صورت تصادفی چیدشون.
لوگوی قبلی خیلی به دل نمینشست!
کلیک کنید


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ چهارشنبه 92/3/29 ساعت 8:28 عصر

 

 

جابر جعفى گوید:

در برابر امام باقر علیه السّلام بودم که دل گرفته شدم، به حضرت عرض کردم: گاهى بدون اینکه مصیبتى به من رسد یا ناراحتى به سرم ریزد، اندوهگین می شوم تا آنجا که خانواده و دوستان اثرش را در رخسارم مشاهده کنند، فرمود: آرى آى جابر خداى عز و جل مؤمنین را از طینت بهشتى آفرید و از نسیم روح خویش در آنها جارى ساخت، از این رو است که مؤمن برادر پدر و مادرى مؤمن است، (زیرا طینت به منزله پدر و نسیم بجاى مادر است) پس هر گاه به یکى از آن ارواح در شهرى اندوهى رسد، آن روح دیگر اندوهگین شود، زیرا از جنس اوست.  أصول الکافی / ترجمه مصطفوى، ج‏3، ص: 242 

 

دوستان عزیز سعی کنید همیشه شاد باشید تا ما هم به شادی شما شاد باشیم.

فکر کنم با این حدیث غم عصر جمعه که به دل شیعیان مهدی (عج) میرسه توجیه میشه،
چراکه یوسف زهرا هر جمعه آماده آمدن است وقتی می بیند، این جمعه هم جمعه موعود نبود
 غمگین می شود.

خدایا در فرج صاحب الزمان ما تعجیل فرما، یاریمان کن گناه نکنیم، بلکه یار و غمخوار حضرت باشیم.

خدایا در فرجش تعجیل فرما

نیمه شعبان نزدیکه. پیشاپیش این عید بزرگ رو تبریک میگم. بیاید از امروز تا نیمه شعبان یه خصلت مهدی پسند به خودمون اضافه کنیم و یه خصلت بد که داریم از خودمون دور کنیم. همش چند روزه. نمیگم چله بگیریم ولی اگه تا چهل روز مجاهده بشه ملکه میشه. دعا کنید بنده هم بتونم.

همدیگرو دعا کنیم تا لیاقت خدمت و شهادت در رکاب مولا را داشته باشیم.   انشاالله

 

 

 

 


کلیدواژه ها: حدیث(11)| نیمه شعبان(1)|
:: به تاریخ چهارشنبه 92/3/29 ساعت 9:42 صبح

چه رسم جالبی است !!!

محبتت را میگذارند پایِ احتیاجت …

صداقتت را میگذارند پایِ سادگیت …

سکوتت را میگذارند پایِ نفهمیت …

نگرانیت را میگذارند پایِ تنهاییت …

و وفاداریت را پایِ بی کسیت …

و آنقدر تکرار میکنند که خودت باورت میشود که تنهایی و بیکس................



کلیدواژه ها: انتظار(16)|
:: به تاریخ سه شنبه 92/3/28 ساعت 1:7 عصر

 

پیروز باد ایران اسلامی

اکنون که حماسه ی سیاسی و نقطه اوج آن در جمعه ی بیست و چهارم خرداد با پیروزی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی به سرانجام رسیده است، هیجان و التهاب روزها و هفته های رقابت، باید جای خود را به همکاری و رفاقتداده و طرفداران نامزدهای رقیب در آزمون بردباری و متانت و دانایی نیز جایگاه شایسته ی خود را به  دست آورند. هیچ احساسی، چه شادمانی و چه ناشادمانی، نباید کسی را به رفتار و گفتاری دور از شأنِ خردمندی و فرزانگی وادار کند. نگذارید بدخواهان، احساسات مردم را ابزار خواسته‌های پلید خویش کنند. وحدت ملی و رفق و مدارا پشتوانه‌ ی امنیت کشور و خنثی کننده‌ ی ترفندهای دشمنان است.


کلیدواژه ها: انتخابات(7)| تبریک(16)|
:: به تاریخ دوشنبه 92/3/27 ساعت 10:18 عصر

پس از اعلام نتایج آراء ریاست جمهوری توسط وزارت کشور خبرگزاری ایشخا پیام انتخاباتی شیخ سجادرحیمی را بدین شرح اعلام کرد.

*سلام علیکم و رحمه الله وبرکاته.حضور ملت شریف ایران مشارکت و خلق حماسه سیاسی را تبریک عرض می کنم و به عنوان یک شیخ از جامعه شیوخ 17 گانه نکاتی را حضور ملت شریف ایران عرض خواهم کرد:

1- مطالعه و عمل کردن به پیام انتخاباتی(پیام بعد از اعلام نتایج نهایی) مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله) به خصوص بندهای هفتگانه آن بر همگان واجب است و باید سرلوحه همه اعمال در این 4 سال قرار گیرد.

2-از زحمات فراوان جناب دکتر احمدی نژاد در 8 سال ریاست جمهوری تشکر می کنم و برای ایشون توفیقات عالی را از خداوند منان خواستارم.(در این باب ذکر دو نکته خالی از لطف نیست:الف)خداییش 4 سال پیش بنده و برخی از شیخا کم برای آقای دکتر و رئیس جمهورشدنشان زحمت نکشیدیم و حرص و جوش نخوردیم. ب)بزرگ ترین توهین عمرم را به واسطه ریاست جمهوری ایشون از زبان یک خانم بی ادب دریافت نمودم. یادمه آخر شب رفتیم با دوستان چهارراه تقی آباد یک دختری بهم گفت خاک تو سرتون که  به احمدی نژاد رای میدید. اما ما با توجه به آیه و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما گذشت کردیم و چیزی نگفتیم)

3-انتخاب شدن جناب دکتر حسن روحانی را خدمت ایشان   به عنوان رئیس جمهور تبریک عرض می کنم و برای ایشون آرزوی موفقیت و خدمتگزاری به مردم را دارم.

4-همه مردم و مذاهب مختلف و جریان های سیاسی را به اتحاد و انسجام و دوری از تعصب های بیجا و پیروی از فرمایشات رهبری و دوری از ایجاد تفرقه دعوت می کنم.

گل تقدیم شماشیخ سجادرحیمی اصفهانیگل تقدیم شما

 


کلیدواژه ها: انتخابات(7)|
:: به تاریخ شنبه 92/3/25 ساعت 10:6 عصر

شب قبل از انتخابات با مشورت دو تا از دوستان خوش فکر عزیزم دل را زدم به دریا و به آقای دکتر ولایتی رأی دادم چرا که فقط با آقای دکتر میشود دل را به دریا زد.

دو نکته: 1.رأی هرکس محترم است و باید به تمام آراء احترام گذاشت.2.همه دوستان عزیز بنده خوش فکر هستند از جمله همه شیخا خصوصا مثلث اصلی شیخا(مدیر و احمد و ابوالفضل). اما نظر این دو دوست عزیز(همراه با دلایل خودم) را پسندیدم.3. هیچ دلیلی ندارد که کسی بگوید من به چه کسی رای دادم یا ندادم. اما به دلیل برخی فرمایشات که از طریق پیامک به بنده رسیده و برخی حرف و نقل های عجیب غریب دوستان صلاح دونستم رای خود را بگویم.

*هر رئیس جمهوری به سرکار بیاید شیخا همان شیخا هستند و هیچ دشمن داخلی و خارجی نخواهد توانست از صمیمیت و انس و الفت شیخا با یکدیگربکاهد.*


کلیدواژه ها: انتخابات(7)|
:: به تاریخ شنبه 92/3/25 ساعت 4:12 عصر
خاطرات شیخا2  


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ جمعه 92/3/24 ساعت 7:54 عصر
1   2   3   >  
رفقا [دات] آی آر
رفقا دات آی آر

امام علی علیه السلام: در گمراهی فرد همین بس که مردم را به چیزی امر کند که خود آن را به جا نمی آورد و از چیزی باز دارد که خود آن را ترک نمی کند.

«رفقا» وبلاگی است دوستانه، برای دور هم نگه داشتن دوستان صمیمیِ قدیمی. باشد که یکدیگر را «تا بهشت» همراهی کنیم... ان شاء الله.

تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان

اسلام کوئست

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com

موسسه فرهنگی بیان هدایت نور

طرحی برای فردا

جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم

خبرگزاری دانشجو
موسیقی وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز 65 بار
بازدید دیروز 37 بار
مجموع بازدیدها 1637712 بار

تعداد مطالب وبلاگ 300 تا