سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حدیث

دانش، چراغ خرد است . [امام علی علیه السلام]

وبلاگ رضویّون


رفقا در فضای مجازی
وب سایت مذهبی، فرهنگی، آموزشی میثاق
عشق مشعلدار
حقوق جزا و جرم شناسی
رایة الهدی
دارالقرآن الکریم فولادشهر
خوشتر از نقش تو در عالم تصویر نبود
پاسخ به پرسشهای رایانه ای


کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهددرباره ماتماس با ماخبرخوانپیام رسانعناوین وبلاگصفحه اصلی

در روزگاری هستیم که سختی و مشکلات زندگیمان بسیار زیاد است، اما باید حواسمان را جمع کنیم که درخواست بی مورد از کسی نداشته باشیم چون یک قسم از درخواستی که از دیگران می کنیم شرک است، یعنی کسی جز خداوند نمی تواند گره مشکللاتمان را بگشاید و این در حالی است که ما درخواستی بی مورد داریم یا اگر هم می تواند مشکلمان را حل کند برای خدا شریک قائل شده ایم(اللهم لا تجعلنا من المشرکین) ، یک قسم دیگر از درخواستایمان توقع بی جا است، که نه طرف مقابل می تواند کاری برایمان انجام دهد و نه خودمان قادر هستیم کاری کنیم. امام علی علیه السلام در نهج البلاغه درباره این قسم می فرماید: آبروی تو چون یخی جامد است که درخواست آن را قطره قطره آب می کند، پس بنگر آن را نزد چه کسی فرو می ریزی.(نهج البلاغه،ح 346) پس ای صاحبی السجن ارباب مترفقون خیر ام الله الواحد القهار . دوستان شیوخ توجه داشته باشید انسان همیشه یا طالب است یا مطلوب، پس نباید درخواست بی مورد از کسی داشته باشیم و اگر هم در جایی می توانیم برای کسی کاری کنیم کوتاهی نکنیم، چون در حدیثی از امام موسی بن جعفر علیه السلام نقل شده است که فرمود: هر کس که برادر مومنش برای حاجتی نزدش بیاید، آن رحمتی است که خدا به سوی او فرستاده است، اگر قبول کرد پس پیوند کرده است دوستی او را به دوستی ما، و دوستی ما به دوستی حق تعالی موصول است، اگر او را رد کرد و در حالی که قادر بود که حاجتش را برآورد حق تعالی بر او ماری از آتش در قبر مسلط گرداند که او را تا قیامت بگزد. خواه در قیامت او را بیامرزد یا عذاب کند.(برای اطلاع بیشتر رجوع کنید به کتاب حلیه المتقین، ص309)


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ سه شنبه 91/6/7 ساعت 1:34 عصر
رفقا [دات] آی آر
رفقا دات آی آر

امام علی علیه السلام: در گمراهی فرد همین بس که مردم را به چیزی امر کند که خود آن را به جا نمی آورد و از چیزی باز دارد که خود آن را ترک نمی کند.

«رفقا» وبلاگی است دوستانه، برای دور هم نگه داشتن دوستان صمیمیِ قدیمی. باشد که یکدیگر را «تا بهشت» همراهی کنیم... ان شاء الله.

تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان

اسلام کوئست

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com

موسسه فرهنگی بیان هدایت نور

طرحی برای فردا

جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم

خبرگزاری دانشجو
موسیقی وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز 120 بار
بازدید دیروز 176 بار
مجموع بازدیدها 1641077 بار

تعداد مطالب وبلاگ 300 تا