سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حدیث

لازم ترین دانش بر تو آن است که از عمل بدان پرسیده می شوی . [امام علی علیه السلام]

وبلاگ رضویّون


رفقا در فضای مجازی
وب سایت مذهبی، فرهنگی، آموزشی میثاق
عشق مشعلدار
حقوق جزا و جرم شناسی
رایة الهدی
دارالقرآن الکریم فولادشهر
خوشتر از نقش تو در عالم تصویر نبود
پاسخ به پرسشهای رایانه ای


کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهددرباره ماتماس با ماخبرخوانپیام رسانعناوین وبلاگصفحه اصلی

خلاصه ماجرای معرفی شدن من به بچه های بسیج این بود که بچه ها دنبال کسی می گشتن که جانشین جوادآقای صفری بشه؛ ایشون مسئول امور رایانه ی بسیج بودن و ترمای آخر کارشناسی رو پشت سر میذاشتن، خلاصه ما معرفی شدیم و ... الآنم که خدمت شماییم.
بدون شک بهترین خاطرات کارشناسیم رو تو اتاق پایگاه بسیج دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد مقدس گذروندم. خاطرات شیرین و البته به ندرت تلخ. بچه های فوق العاده زحمت کش و مخلص، روزای پرکار، شبای تاریک میدون راهنمایی، خیابون کوهسنگی، جلسات نشریه، بگو مگوهام با حسین، تأخیرایی که تو کارام پیش میومد (که البته کم هم نبود)، دردسرای جذب بودجه که رو دوش حسین بود، نامه های پی در پی، اردوهای راهیان نور و خلاصه خیلی لحظات تکرار نشدنیِ دیگه که شمردنشون تمومی نداره. تو این پست، چند تا عکس گذاشتم تا با هم خاطرات اون روزا رو مرور کنیم:

بسم الله...

ادامه مطلب...

:: به تاریخ شنبه 90/12/27 ساعت 11:24 عصر

همانطور که شما عزیزان میدونید بنده ارادت ویژه ای نسبت به همه شیخا دارم. ازمیون شما من با آقا جواد نصیری چند ترم هم اطاقی و سر یک سفره وبشین و پاشو و انیس و مونس هم بودیم و ....

اگر از رأی مثبت همه در مورد خوشگل بودنم ناامیدبودم حداقل دلم به جواد خوش بود که رأی مثبت میده. اما امشب که باهاش تلفنی صحبت کردم و گفتم جواد چه رأیی دادی گفت سجاد جون شرمنده همین یک جواب را اصلا نمیتونم بهت رک بگم بذار این قضیه پنهان بمونه.


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ شنبه 90/12/27 ساعت 7:33 عصر

سلام شیخای عزیز

چنانچه در ایام نوروز به اصفهان سفر کردید بدون تعارف عرض میکنم.

در کلبه حقیرانه مان در خدمت شما هستیم. 

ستاد اسکان مسافران نوروزی شیخا- مدیریت رحیمی


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ شنبه 90/12/27 ساعت 9:2 صبح

بنا بر تعالیم اسلام اهداف زیر برای ازدواج بیان شده است:

1- اطاعت از دستور خداوند متعال و موافقت با طرح الهی در خلقت؛

2- پیروی از روش انبیاء و ائمه ی معصومین (علیهم السلام)؛

3- تکمیل دین و ایمان؛

4- امکان رسیدن به آرامش نسبی و وصول به عاطفه و محبتی خالص به دیگری؛

5- تکمیل و تکامل جسمی، روحی و روانی زن و مرد؛

6- بقای نسل؛

7- تربیت فرزند در کانون گرم و پر از محبت خانواده؛

8- ارضای امیال غریزی در محیطی مشروع و آرام، بدون دغدغه های وجدان؛

9- تأمین سعادت و خوشبختی زن و مرد که به طور طبیعی در کانون خانواده احساس می شود؛

10- به دست آوردن رضایت الهی با رعایت حقوق همسر و فرزندان.


منبع: عفاف و حجاب در ادیان الهی، زهره سادات موسوی، ص 160


:: به تاریخ شنبه 90/12/27 ساعت 8:41 صبح

از شما شیخای عزیز و آشنایانتان می خواهم که صمیمانه در این نظرسنجی با شکوه شرکت کنید. این وظیفه دوستی همه شماست باشد که مورد عنایت حق تعالی قرار گیرید.

 دشمنان شیخا منتظر سستی در روابط صمیمانه شما هستند پس بکوشیم و هر چه با شکوه تر در این نظر سنجی شرکت کنیم.


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ جمعه 90/12/26 ساعت 11:2 عصر

به یاد قطارهایی که به سمت مشهد میرفتند و با رسیدنشون به مقصد پر از خوشحالی میشدم، صدای پس زمینه ی وبلاگ رو صدای خاطره انگیز قطار میذارم. چقدر دلم تنگ شده برای لحظه ای که همیشه منتظرش بودم و نگران از این که که از دستم بره؛ لحظه ای که قطار از روی خیابون طبرسی میگذشت و چشم های منتظری رو برای چند ثانیه مهمون منظره ی حرم امام رئوف (علیه آلاف التحیة و الثناء) می کرد.


کلیدواژه ها: خاطره(55)| قطار(1)|
:: به تاریخ پنج شنبه 90/12/25 ساعت 11:41 عصر

رسماً ورود جواد نصیری رو به وبلاگ تبریک میگم و مراتب تعجب خودم رو اعلام می دارم. البته فعلاً افتخار داده و فقط یه نظر گذاشته. امیدواریم ما رو بیش از این از وجود خودش محروم نفرماید فاتحه مع الصلوات.


کلیدواژه ها: جواد نصیری(4)|
:: به تاریخ چهارشنبه 90/12/24 ساعت 7:49 عصر

با عرض سلام خدمت شیخا
1-  اگر جوان بخواهد به تحصیلات عالیه ی خود ادامه دهد، ازدواج مانع پیشرفت تحصیلی نیست، اگر انتخاب درستی داشته باشد و از همان اول مبنا را بر ادامه ی تحصیل بگذارد می تواند به تحصیلات خود ادامه دهد. همان طور که خیلی افراد این دو را با هم جمع کرده اند.

2-  بله، اگر جوان شاغل نباشد ممکن است با مشکل مواجه شود، امّا جوان می تواند با استعداهای خودش به راحتی در امرار معاش خانواده ی خودش موفق باشد به شرط این که هم قناعت را رعایت کند و هم توکل به خداوند متعال داشته باشد. به طور مثال جوانی که دارای مدرک لیسانس علوم قرآن و حدیث است می تواند از راه های مختلفی امرار معاش کند، مثلا تدریس در مدارس غیرانتفاعی، تدریس در موسسات قرآنی، همکاری پژوهشی با موسسات پژوهشی، و ...
اگر جوان غیر از مدرک استعدادهای دیگری نیز داشته باشد باز هم می تواند به کارهای دیگری بپردازد که نه تنها به درس او لطمه نمی زند، بلکه در امرار معاش او نیز نقش موثر دارد، برای این نمونه هم می توان به کارهای خانگی مثل کار تایپ و تدریس خصوصی، و ... اشاره کرد.
از طرفی توکل خیلی نقش مهمی دارد. خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «...إِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ» پس کسی که وعده ی الهی را قبول دارد، شایسته نیست که به خاطر ترس از فقر ازدواج را به تأخیر بیندازد، چون «إِنَّ اللَّهَ لا یُخْلِفُ الْمیعاد» و از طرفی یادمان باشد که : «الشَّیْطانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَ یَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشاءِ وَ اللَّهُ یَعِدُکُمْ مَغْفِرَةً مِنْهُ وَ فَضْلاً وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ»
از طرفی در روایات تأخیر ازدواج به خاطر ترس از فقر بسیار مذموم و عدم اعتماد به خدوند متعال توصیف شده است.
3-  بلوغ فکری جوان را می توان به دو بخش تقسیم کرد، بلوغ اولیه که تقریباً در اوایل سنّ جوانی حاصل می شود؛ و بلوغ کامل که در سنّ 40 سالگی اتفاق می افتد. به نظر من ازدواج در ایجاد بلوغ فکری تأثیر دارد؛ از طرفی جوان تا کی باید ازدواج را به تأخیر بیندازد که بلوغ حاصل شود؟
4-  اگر جوان به ازدواج نیاز داشته باشد به تأخیر انداختن آن جهت کسب حلم و صبر و... اشتباه است، چون نیازهای جنسی غریزی هستند و باید تامین شوند، مثل اینکه شما به فردی که گرسنه است بگویید تحمل کن تا شکمت قدرت مبارزه با گرسنگی را پیدا کند، و یا به کسی که تشنه است بگویی صبر کن تا بدنت در مقابل بی آبی استقامت پیدا کند!!!
5-  اینکه بگوییم «...روحانیت و بعضی آیت الله های بیسواد ما فقط یاد گرفته اند به جوان بگویند که زود ازدواج کن و خیلی مسائل را در نظر نمی گیرند» شاید حرف درستی نباشد، به نظر اولاً همه ی روحانیت و آیت الله ها بی سواد نیستند، از طرفی حتماً دلایلی برای اثبات حرفشان دارند.
6-  در مورد کلام آقای بهجت (ره) چون تا به حال این حرف را جایی نشنیده ام قضاوت نمی کنم، امّا
دأب علما و بزرگان بر تشویق جوانان به ازدواج است.
7-  ازدواج حسّاس است؛ ولی سخت و خطرآفرین نیست، به شرط آنکه ضوابط و قواعدی که اسلام و عرف هر جامعه برای آن مشخص کرده رعایت شود.
8-  ...       -9 ....
دو مورد آخر را هم بیخیال


:: به تاریخ سه شنبه 90/12/23 ساعت 8:46 صبح

تقدیم به همه جویندگان دانشی که این سخن امام صادق (ع) سرلوحه زندگی آنهاست:
 
«اطْلُبُوا الْعِلْمَ وَ تَزَیَّنُوا مَعَهُ بِالْحِلْمِ وَ الْوَقَارِ وَ تَوَاضَعُوا لِمَنْ تُعَلِّمُونَهُ الْعِلْمَ وَ تَوَاضَعُوا لِمَنْ طَلَبْتُمْ مِنْهُ الْعِلْمَ» (کافی، 1: 36)

علم را بیاموزید و آن را با حلم و وقار زینت دهید و در برابر شاگردان و اساتید خود متواضع باشید.


کلیدواژه ها: حدیث(11)| دانش(1)|
:: به تاریخ سه شنبه 90/12/23 ساعت 8:43 صبح

راستش سجاد ادعا می کنه که «قبول کنید خوشگلتون منم. (یعنی خودش ما که ادعایی نداریم!)»1 ما هم تصمیم گرفتیم این موضوع رو به رفراندوم (همون همه پرسی خوسجاد رحیمیدمون) بذاریم تا راست و غیر راستش در بیاد (یعنی حجّت تموم بشه. عکسشم جهت این که با کس دیگه (مثلاً آقای مدیر) اشتباه نشه گذاشتم.) لطفاً تو این نظر سنجی که تا تاریخ 29 اسفند 1390 ادامه خواهد داشت - إن شاءالله - و نتایج آن متعاقباً در همین وبلاگ اعلام خواهد شد. ضمناً هر کس یه بار بیشتر نمی تونه رأی بده، هم از نظر تنظیمات نظرسنجی و هم از نظر قانونی!!! (مورچه چیه که کله پاچش؟)
این مطلب تا پایان نظر سنجی در صدر مطالب وبلاگ قرار خواهد داشت.
راستی اینم بگم که اگه سجاد به عنوان «مرد شماره یک شیخا از نظر خوشگلیّت(!)» انتخاب بشه باید یه جوری از خجالت آقای مدیر وبلاگ در بیاد به خاطر انجام این نظرسنجی. (حالا به هر روشی که براش امکان داره دیگه!)
در مورد امنیت این انتخابات هم اصلاً نگران نباشید، چون ما هستیم!

__________
1- رک: قبول کنید

توجه:
رأیتون رو از طریق کادر قرمزی
که در ستون سمت راست وبلاگ قرار داره اعلام کنید.



کلیدواژه ها: نظرسنجی(2)| سجاد(6)|
:: به تاریخ دوشنبه 90/12/22 ساعت 4:24 عصر
1   2   3   4   5   >  
رفقا [دات] آی آر
رفقا دات آی آر

امام علی علیه السلام: در گمراهی فرد همین بس که مردم را به چیزی امر کند که خود آن را به جا نمی آورد و از چیزی باز دارد که خود آن را ترک نمی کند.

«رفقا» وبلاگی است دوستانه، برای دور هم نگه داشتن دوستان صمیمیِ قدیمی. باشد که یکدیگر را «تا بهشت» همراهی کنیم... ان شاء الله.

تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان

اسلام کوئست

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com

موسسه فرهنگی بیان هدایت نور

طرحی برای فردا

جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم

خبرگزاری دانشجو
موسیقی وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز 63 بار
بازدید دیروز 37 بار
مجموع بازدیدها 1637710 بار

تعداد مطالب وبلاگ 300 تا