سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حدیث

دانش، ره نماید و ارشاد کند و نجات بخشد و نادانی، گمراه کند و بیراهه برد و تباه گرداند . [امام علی علیه السلام]

وبلاگ رضویّون


رفقا در فضای مجازی
وب سایت مذهبی، فرهنگی، آموزشی میثاق
عشق مشعلدار
حقوق جزا و جرم شناسی
رایة الهدی
دارالقرآن الکریم فولادشهر
خوشتر از نقش تو در عالم تصویر نبود
پاسخ به پرسشهای رایانه ای


کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهددرباره ماتماس با ماخبرخوانپیام رسانعناوین وبلاگصفحه اصلی

وحدت حوزه و دانشگاه، بدون شرح!

امروز روز وحدت حوزه و دانشگاهه. این عکسم به نظرم بهترین گزینه تو عکسای آرشیو باعظمتم(!) بود. در مورد عکس بگم که تو یکی از کلاسای دانشکدست. البته من خودم موقع گرفتن این عکس در صحنه حاضر نبودم و بعدا به دستم رسید. (تو مشخصات عکس که نگاه کردم نوشته که با یه Nokia N73 گرفته شده، پس احتمالاً مال صادق (البته از نوع اکبریش) بوده) و نیز تاریخ عکس 9/6/2010 ساعت دقیقاً 2:00 بعد از ظهر، یعنی چهارشنبه 19 خرداد 1389.


کلیدواژه ها: خاطره(55)| لبخند(7)| عکس(27)|
:: به تاریخ یکشنبه 90/9/27 ساعت 10:0 صبح

آقای رضایی

شاید هیچ کس به جز من، حسین رو «تو این زاویه» - از نزدیک - ندیده باشه! می تونید حدس بزنید حسین از کجا آویزون شده بوده؟


:: به تاریخ دوشنبه 90/9/21 ساعت 9:45 صبح

اعلام خبر سقوط هواپیمای جاسوسی170QR آمریکا در مرزهای شرقی کشور که به تأیید نیروهای ناتو و آمریکا نیز  

رسیده، در حالی است که این هواپیما جزو پیشرفته‌ترین هواپیماهای جاسوسی ارتش آمریکا است و بر اساس شواهد موجود در سری‌ترین عملیات‌های شناسایی مانند حمله به اسامه بن لادن مورد استفاده قرار گرفته است.

اما آنچه که آمریکایی‌ها را به ‌طور قابل ملاحظه‌ای نگران کرده است، صرفاً در تور قرار گرفتن این هواپیما و ناتوانی در عبور آن از رادارهای ایران نیست، بلکه جمهوری اسلامی توانسته در یک اقدام بی‌سابقه کنترل هواپیمای پیشرفته آمریکایی را در اختیار بگیرد و آن را با مجموعه اطلاعاتش سالم به زمین بنشاند که این اتفاق می‌تواند هم به دستیابی به اطلاعات موجود در این هواپیما منجر شود و هم مهندسان ایرانی را با تکنولوژی به‌کار رفته در آن آشناتر کند. ادامه مطلب...

کلیدواژه ها:
:: به تاریخ یکشنبه 90/9/20 ساعت 3:37 عصر

 

 

 
 امروزه گستردگی و سهولت و دسترسی و عمومیت استفاده از شبکه های ماهواره ای در جوامع اسلامی خوصوصا ایران، یک امر پیش پا افتاده است. استفاده ابزاری قدرت ها از رسانه برای ترویج فرهنگ خود در شبکه های ماهواره ای نمود آشکارتری دارد. در این شماره به بررسی یکی از شبکه های ماهواره ای (فارسی وان) می پردازیم که طی دو سال گذشته با طرح موضوعات غیر اخلاقی و ضد ارزشی توانسته مخاطب خود را جذب کند. این شبکه سعی دارد با پخش سریال ها و فیلم های خارجی که محتوای آنها موضوعات هنجارشکن است بر مخاطب خود تاثیر گذاشته و فرهنگ خود را به او القا کند. البته از این موضوع هم نمیتوان گذشت که صاحب این شبکه "رابرت مرداک" یکی از صاحبان رسانه های صهیونیستی است که خط مشی آن مشخص است و اهداف آن بر کسی پوشیده نیست. نکته مهمی که در این بین وجود دارد وبسیار هم قابل توجه است بحث تاثیر برنامه های شبکه فارسی وان بر فرهنگ و رفتارهای جامعه به خصوص نسل جوان است. چرا خانواده ها از تاثیرات آن غافل شده اند ودر کنار نوجوانان خود وقت خود را با دیدن محتویات مبتذل آن به هدر می دهند؟ آیا والدین به تبعات برنامه های این شبکه بر رفتار جوانانشان توجه نمی کنند؟

 حمله به ارزش های اخلاقی_اسلامی ادامه مطلب...

کلیدواژه ها:
:: به تاریخ یکشنبه 90/9/20 ساعت 3:36 عصر

 

کارزار عاشورا،کارزارایمانیاستکهحسینعلیه السلام نمودارآنبود،باکفریکهبهجنگبهاودرآمد؛کارزارحقیاستکهحسینعلیه السلام تندیسآنبود،باباطلیکهدربرابرشایستادگیکرد؛ بهدیگرسخن،دراینروزکارزارهایپیامبرانوجانبازیهایصالحاندردرازنایتاریختکرارشد؛بهویژهپیکارهای نبیاکرم صل الله علیه و آلهدربدرواحدواحزابوجزاینهاوجانبازیهایعلیعلیه السلام درجملوصفینونهروان.

آنچهدرعاشورارخداد،جزبربنیادجاهلیت،نابینایی،نادانی،فریفتگی،سلطهطلبی،حماقت،تمایلبهریختنخونهایپاک،عنادآشکارباحق،تکبروخسراندنیاوآخرتقابلتفسیرنیست.

بهراستیعاشورا،کارزارهم?فضیلتهابرهم?رذیلتهابود.

لیکباپایانیافتنعاشورا،ستمبرآلمحمدپایاننیافتهبلکههمپایتاریخستمپیشهبهدستحاکمانونویسندگانآنوبردستاشراریکهدشمنیوکینهباآلمحمدراپیشهکردهاندادامهدارد؛

 سخنبسیاراستفقطاینرامیگویمکهاگرحسرتمیخوریدکهایکاشدرسال 60هجریدرکنارحسین بن علی علیه السلاممیبودیدوجانتانرابرایشفدامیکردیداکنوننیزفرصتبراییاریرساندنبهدینخدا و ولی خدانیزهست....

یککلامحسینزمانرادریابید!


کلیدواژه ها: عاشورا(4)| برگزیده(33)|
:: به تاریخ یکشنبه 90/9/20 ساعت 3:35 عصر

 

باغ

نحوه ی شهادت شهید خرازی فرمانده لشکر14امام حسین (علیه السلام)( سپا ه پاسداران انقلاب اسلامی) شهید خرازی ، قبل از انقلاب : شهید خرازی ، بعد از پیروزی انقلاب : شهید خرازی در دوران دفاع مقدس : اخلاق شهید خرازی : نحوه ی شهادت : آثار باقی مانده از شهید : شهید خرازی در نگاه بزرگان : شهید خرازی ، قبل از انقلاب : سال 1336 ه ش در یکی از محله‌های مستضعف‌نشین شهر شهیدپرور«اصفهان» بنام کوی«کلم»، در خانواده‌ای آگاه، متقی و با ایمان فرزندی متولد شد که او را حسین نامیدند.از همان آغاز، کودکی باهوش و مودب بود. در دوران کودکی به دلیل مداومت پدر بر حضور در نماز جماعت و مراسم دینی، او نیز به این مجالس راه پیدا کرد.از آنجا که والدین او برای تربیت فرزندان اهتمام زیادی داشتند، او را به دبستانی فرستادند که معلمانش افرادی متعهد، پایبند و مراقب امور دینی و اخلاقی بچه‌ها بودند. علاوه بر آن، اکثر اوقات پس از خاتمه تکالیف مدرسه، به همراه پدر به مسجد محله ؛می‌رفت و به خاطر صدای صاف و پرطنینی که داشت، اذان‌گو و مکبر مسجد شد. در سال 1355 پس از اخذ دیپلم طبیعی به سربازی اعزام شد. در مشهد ضمن گذراندن دوران سربازی، فعالانه به تحصیل علوم قرآنی در مجامع مذهبی مبادرت ورزید. طولی نکشید که او را به همراه عده‌ای دیگر بالاجبار به عملیات سرکوبگرانه ظفار در (عمان) فرستادند. ادامه مطلب...

کلیدواژه ها: شهدا(4)|
:: به تاریخ یکشنبه 90/9/20 ساعت 3:32 عصر

تاًثیر قیام عاشورا بر بیداری اسلامی به طور کلی تصویری که شیعیان از دوران اولیه اسلام و حکومت حضرت علی علیه السلام دارند همواره به صورت آرمانی برای آنان باقی مانده و برای تحقق این آرمان تلاش و مجاهدات زیادی کرده اند، همین آرمان به صورت آرزوی حکومت عدل مبتنی بر قوانین اصیل اسلامی و مبتنی بر روش حکومتی حضرت علی علیه السلامدر دل و ذهن مردم جاری بوده است. قیام عاشورا، مهم ترین رویداد تاریخ پس از ظهور اسلام بود، این قیام پیامد های مهمی در بر داشت که نتایج ثمر بخش آن تا قیامت به عنوان حماسه ای بزرگ و جاوید باقی خواهد ماند. گاندی رهبر مردم هند می گوید:« من زندگی امام حسین آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خوانده ام و توجه کافی به صفحات کربلا کرده ام؛ بر من روشن است که اگر هندوستان بخواهد پیروز گردد باید از امام حسین تبعیت کند!» ادامه مطلب...

کلیدواژه ها: برگزیده(33)|
:: به تاریخ یکشنبه 90/9/20 ساعت 3:10 عصر

السلام علی الحسین

یه چیزی که خیلی برام خاطره انگیزه عزاداریای خوابگاهه، با همه ی شور و حال و صفاش. با همون بلندگو و میکروفون نصفه و نیمه اما مداحای صاف و ساده و شیش دنگ.
اینم لینک دانلودشون که البته با گوشی ضبط شده و حجم کمی هم داره:

شب هشتم:
شب تاره (حسن)
پرستوی سفیدم (امین)

شب تاسوعا:
امین
اباالفضل باوفا (حسن)

شب عاشورا:
امشب عزیز فاطمه (ابوالفضل)
شهید کربلا (حسن)
منو کربلا ببر (امین)

شام غریبان:
رسم روزگاره رسم نامردی (امین)
شام غریبان، سحر ندارد (ابوالفضل)

بقیه رو هم می تونید از اینجا دانلود کنید.


:: به تاریخ یکشنبه 90/9/13 ساعت 11:38 عصر

ایام عزاداری سیدالشهدا اباعبدالله الحسین علیه السلام را بر همه شیعیان و مسلمین و بر صاحب عزا حضرت بقیت الله تسلیت می گویم.


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ پنج شنبه 90/9/10 ساعت 3:48 عصر

یادش به خیر چند ماه پیش با ابوالفضل و جواد رفته بودیم کربلا، جاتون خالی، چه روزایی بود، روزایی که خیلی زود گذشت، خیلی خاطره انگیز و تکرار نشدنی (بار اول تکرار شدنی نیست)، البته از ته دل آرزو می کنم زیارت کربلا برای همه مون بارها و بارها تکرار بشه. کاش می شد دوباره... کاش می شد...


کلیدواژه ها: خاطره(55)|
:: به تاریخ شنبه 90/9/5 ساعت 11:15 عصر
رفقا [دات] آی آر
رفقا دات آی آر

امام علی علیه السلام: در گمراهی فرد همین بس که مردم را به چیزی امر کند که خود آن را به جا نمی آورد و از چیزی باز دارد که خود آن را ترک نمی کند.

«رفقا» وبلاگی است دوستانه، برای دور هم نگه داشتن دوستان صمیمیِ قدیمی. باشد که یکدیگر را «تا بهشت» همراهی کنیم... ان شاء الله.

تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان

اسلام کوئست

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com

موسسه فرهنگی بیان هدایت نور

طرحی برای فردا

جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم

خبرگزاری دانشجو
موسیقی وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز 76 بار
بازدید دیروز 37 بار
مجموع بازدیدها 1637723 بار

تعداد مطالب وبلاگ 300 تا