سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حدیث

دانش برای کسی که بدان عمل می کند، مایه رشد است . [امام علی علیه السلام]

وبلاگ رضویّون


رفقا در فضای مجازی
وب سایت مذهبی، فرهنگی، آموزشی میثاق
عشق مشعلدار
حقوق جزا و جرم شناسی
رایة الهدی
دارالقرآن الکریم فولادشهر
خوشتر از نقش تو در عالم تصویر نبود
پاسخ به پرسشهای رایانه ای


کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهددرباره ماتماس با ماخبرخوانپیام رسانعناوین وبلاگصفحه اصلی

تاًثیر قیام عاشورا بر بیداری اسلامی به طور کلی تصویری که شیعیان از دوران اولیه اسلام و حکومت حضرت علی علیه السلام دارند همواره به صورت آرمانی برای آنان باقی مانده و برای تحقق این آرمان تلاش و مجاهدات زیادی کرده اند، همین آرمان به صورت آرزوی حکومت عدل مبتنی بر قوانین اصیل اسلامی و مبتنی بر روش حکومتی حضرت علی علیه السلامدر دل و ذهن مردم جاری بوده است. قیام عاشورا، مهم ترین رویداد تاریخ پس از ظهور اسلام بود، این قیام پیامد های مهمی در بر داشت که نتایج ثمر بخش آن تا قیامت به عنوان حماسه ای بزرگ و جاوید باقی خواهد ماند. گاندی رهبر مردم هند می گوید:« من زندگی امام حسین آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خوانده ام و توجه کافی به صفحات کربلا کرده ام؛ بر من روشن است که اگر هندوستان بخواهد پیروز گردد باید از امام حسین تبعیت کند!»
مبارزان و رهبران شیعه در تاریخ جنبش های حرکت آفرین خود، صحنه های اعجاب انگیزی از رشادت، شجاعت، ایثارو فداکاری خلق کردند و هرگز بیم و ترسی از قدرت به دل راه ندادند و در برابر هیچ حکومت ظالم و سخت گیری تسلیم نشدند. امام حسین علیه السلام بیداری را در بین مسلمانان رواج داد؛ در حقیقت اولین بیدارگر تاریخ جهان اسلام است و این چنین است که مکتب عاشورا و محرم یک اندیشه زنده و تاًثیر گذار است؛ چه در انقلاب اسلامی ایران، چه در دیگر جنبش های جهان از جمله جریان بیداری اسلامی! با تامل در جریان قیان امام حسین علیه السلام در می یابیم که نهضت امام دارای 3رکن مبارزه با ظالمان، بازگشت به هویت اسلامی و آزادگی و آزادی است و ملت ها با الگو گرفتن از قیام عاشورای سالار شهیدان اباعبدالله علیه السلام مبارزه با ظالمان را برای بازگشت به هویت اسلامی و آزادگی آغاز کردند. ملت های منطقه با مشاهده قیام مردم ایران و به بار نشستن آن که با الگو گیری از قیام عاشورا شکل گرفته بود و مشاهده عزت و اقتدار این کشور و هم چنین ستیز با استکبار جهانی و سر خم نکردن در مقابل زور گویان عالم به این حقیقت پی بردند که تاًسی از عاشورا می تواند آن ها را از چنگال حاکمان مستبد و یوغ بندگی مستکبران عالم نجات داده و به سوی هویت اسلامی انسانی همواره با کرامت نفس سوق دهد. موج جدیدی از بیداری اسلامی که در کشورهای عربی به وجود آمده است و بنیان حکومت خودکامه و سرسپرده غرب را متزلزل نموده و آن ها را یکی پس از دیگری ساقط می کند؛ هرچند در شرایط حاضر از تونس شروع شد و کشورهایی چون مصر، لیبی، یمن و بحرین را در نوردید و در کشور هایی چون عربستان، اردن، امارت، کویت و ....در حال شکل گیری است ولی واقعیت امر این است که نهضت بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی ایران سرمشق گرفته که دراصل الگو گرفته از قیام امام حسین علیه السلام و یلرانش می باشد.


کلیدواژه ها: برگزیده(33)|
:: به تاریخ یکشنبه 90/9/20 ساعت 3:10 عصر
رفقا [دات] آی آر
رفقا دات آی آر

امام علی علیه السلام: در گمراهی فرد همین بس که مردم را به چیزی امر کند که خود آن را به جا نمی آورد و از چیزی باز دارد که خود آن را ترک نمی کند.

«رفقا» وبلاگی است دوستانه، برای دور هم نگه داشتن دوستان صمیمیِ قدیمی. باشد که یکدیگر را «تا بهشت» همراهی کنیم... ان شاء الله.

تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان

اسلام کوئست

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com

موسسه فرهنگی بیان هدایت نور

طرحی برای فردا

جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم

خبرگزاری دانشجو
موسیقی وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز 170 بار
بازدید دیروز 172 بار
مجموع بازدیدها 1640951 بار

تعداد مطالب وبلاگ 300 تا