سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حدیث

از گریختن نعمتها بترسید که هر گریخته‏اى باز نخواهد گردید . [نهج البلاغه]

وبلاگ رضویّون


رفقا در فضای مجازی
وب سایت مذهبی، فرهنگی، آموزشی میثاق
عشق مشعلدار
حقوق جزا و جرم شناسی
رایة الهدی
دارالقرآن الکریم فولادشهر
خوشتر از نقش تو در عالم تصویر نبود
پاسخ به پرسشهای رایانه ای


کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهددرباره ماتماس با ماخبرخوانپیام رسانعناوین وبلاگصفحه اصلی

اعلام خبر سقوط هواپیمای جاسوسی170QR آمریکا در مرزهای شرقی کشور که به تأیید نیروهای ناتو و آمریکا نیز  

رسیده، در حالی است که این هواپیما جزو پیشرفته‌ترین هواپیماهای جاسوسی ارتش آمریکا است و بر اساس شواهد موجود در سری‌ترین عملیات‌های شناسایی مانند حمله به اسامه بن لادن مورد استفاده قرار گرفته است.

اما آنچه که آمریکایی‌ها را به ‌طور قابل ملاحظه‌ای نگران کرده است، صرفاً در تور قرار گرفتن این هواپیما و ناتوانی در عبور آن از رادارهای ایران نیست، بلکه جمهوری اسلامی توانسته در یک اقدام بی‌سابقه کنترل هواپیمای پیشرفته آمریکایی را در اختیار بگیرد و آن را با مجموعه اطلاعاتش سالم به زمین بنشاند که این اتفاق می‌تواند هم به دستیابی به اطلاعات موجود در این هواپیما منجر شود و هم مهندسان ایرانی را با تکنولوژی به‌کار رفته در آن آشناتر کند.

با این وجود استفاده از تعبیر سقوط چندان مناسب نیست ، چرا که آنچه عملا اتفاق  افتاده این است که ایران موفق شده با استفاده از یک فناوری بسیار پیچیده در حوزه جنگ الکترونیک، اختیار این هواپیما را به دست بگیرد و آن را در جایی داخل خاک ایران بر زمین بنشاند.

کارشناسان آمریکایی ازعان داشتند علت اصلی فرود این هواپیما این است که ایران به فناوری پدافندی دست یافته . تواند با استفاده از آن، کنترل وسایل پرنده ای را که در نزدیکی آسمان ایران پرواز می کنند و یا در مواقعی وارد آسمان ایران می شوند، به دست بگیرد. آمریکایی ها می دانند کسی به طرف این پهپاد (هواژیمای جاسوسی) شلیک نکرده و ایران توانسته آن را در حالی درون خاک خود به زمین بنشاند که بدنه و محتویات آن کاملا سالم است. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که توجه کنیم استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ظرف سه سال گذشته در راهبرد نظامی آمریکا جایگاهی بسیار ویژه پیدا کرده است. آمریکایی ها در مناطق مختلف جهان به‌ ویژه در پاکستان، افغانستان و یمن با استفاده گسترده از این هواپیماها دست به عملیات  های جاسوسی و همچنین حمله به اهداف خاص زده اند. اخیرا نیز این هواپیماها مکررا در فضای مرزی ایران به پرواز در آمده و درصدد جمع آوری اطلاعات بوده اندبه همین دلیل انها دیگر هرگز نمیتوانند مطمئن باشند کنترل وسایل پرونده ای که به پرواز در می آورند، تا آخر ماموریت در اختیار آنها باقی خواهد بود!

انها همچنین اعتراف کرده اند که اطلاعات فوق سری و محرمانه ای در این هواپیما بوده که ممکن است ایران آن ها را در اختیار دشمنان آمریکا قرار دهد و آن ها نیز از اطلاعات و همجنین فناوری این دستگاه استفاده کنند.این هواپیما از نوع هواپیماهایی است که به سختی قابل رویت است و آمریکا معمولا از آن، برای کمک به فرماندهانی استفاده می کند که در صحنه نبرد نیاز به اطلاعات دارند.

     

.

 

 

 


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ یکشنبه 90/9/20 ساعت 3:37 عصر
رفقا [دات] آی آر
رفقا دات آی آر

امام علی علیه السلام: در گمراهی فرد همین بس که مردم را به چیزی امر کند که خود آن را به جا نمی آورد و از چیزی باز دارد که خود آن را ترک نمی کند.

«رفقا» وبلاگی است دوستانه، برای دور هم نگه داشتن دوستان صمیمیِ قدیمی. باشد که یکدیگر را «تا بهشت» همراهی کنیم... ان شاء الله.

تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان

اسلام کوئست

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com

موسسه فرهنگی بیان هدایت نور

طرحی برای فردا

جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم

خبرگزاری دانشجو
موسیقی وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز 89 بار
بازدید دیروز 153 بار
مجموع بازدیدها 1641199 بار

تعداد مطالب وبلاگ 300 تا