سلام . بر دوستان آسمانی خودم . من قصد دارم در راستای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با قرآن کریم و انس با آن و یک رقابت قرآنی سالم بین ایشان ، یه جزوه ،حاوی 200 نکته ی قرآنی جالب تهیه کنم و بین دانش آموزان مقطع پنجم ،ششم ،هفتم و هشتم توزیع کنم و یک مسابقه گروهی حضوری بین دانش آموزان مدارس شهرستان برگزار کنم . بدین گونه که سولات به صورت چهارگزینه ای از داخل جزوه مورد نظر از طریق پرده دیتا در یک سالن همایش پخش می شود و دانش آموزان که بصورت گروهی در کنار یکدیگر می ایستند باید گزینه صحیح را انتخاب و امتیاز بگیرند . مسابقه جذابیه ... البته باید مجری قوی و شاداب و مسلطی داشته باشید . میخواستم یه منبعی رو بهم معرفی کنید که حاوی نکاتی باشه که مبتلا به همه دانش آموزان باشه ... ضمنا هرگونه پیشنهادی هم دارید درخدمتم ....
کلیدواژه ها:
:: به تاریخ پنج شنبه 93/12/7 ساعت 5:14 عصر
تکرار کلمات در قرآن دنیا (یکی ازنام های زندگی): 115، آخرت (نامی برای زندگی پس از این جهان): 115 ملائکه: 88 ، شیاطین: 88 زندگی: 145 ، مرگ: 145 سود: 50 ، زیان: 50 ملت (مردم):50، پیامبران: 50 ابلیس(پادشاه شیاطین): 11 ، پناه جوئی از شرّ ابلیس: 11 مصیبت: 75 ، شکر: 75 صدقه: 73 ، رضایت: 73 فریب خوردگان (گمراه شدگان): 17 ، مردگان (مردم مرده): 17 مسلمین: 41 ، جهاد : 41 طلا: 8 ، زندگی راحت: 8 جادو: 60 ، فتنه: 60 زکات: 32 ، برکت: 32 ذهن : 49 ، نور: 49 زبان: 25 ، موعظه (گفتار، اندرز): 25 آرزو: 8 ، ترس: 8 آشکارا سخن گفتن (سخنرانی): 18 ، تبلیغ کردن: 18 سختی: 114 ، صبر: 114 محمد (صلوات الله علیه): 4 ، شریعت (آموزه های حضرت محمد (ص)): 4 مرد: 24 ، زن: 24 و نیز جالب خواهد بود به دفعاتی که کلمات زیر در قرآن ظاهر شده اند نگاهی داشته باشیم: نماز: 5 ماه: 12 روز: 365 دریا : 32 ، زمین (خشکی): 13 دریا + خشکی = 32+ 45 = 13 دریا = % 71..11=45/(32) خشکی = % 28.89=45/(13) =100% دریا ( 71.11 %) + خشکی( (28.89% دانش بشری به تازگی اثبات نموده که آب 71?111 % و خشکی 28?889 % از کره زمین را فراگرفته است. آیا می توان گفت که این ها همه بر حسب اتفاق در قرآن مجید آمده است؟!
کلیدواژه ها:
:: به تاریخ پنج شنبه 93/12/7 ساعت 1:42 عصر
در روز حداقل 10 بار اهدنا الصراط المستقیم می گوییم آیا ما هدایت شده هستیم و می گوییم؟ یا این که هنوز در گمراهی هستیم؟ نظرات مفسران: شیخ طوسی: 1- منظور از هدایت زیادی در الطاف می باشد. 2- استمرار تکلیف و روی آوردن به ثواب می باشد 3- خداوند می داند چه چیزهای به نفع و چه چیزهای به ضرر ما می باشد تا زمانی آنها را از خدا نخواهیم برای ما محقق نمی شود. فخررازی: 1- اخلاقیات دو جور است افراط و تفریط. انسان از خدا می خواهد به صراطی هدایتش کند که نه افراط داشته و نه تفریط. 2- اهدنا الصراط.... اقتدا به صراط انبیاء می باشد. 3- انسان بر سه راه قرار گرفته. دوستان- دشمنان- شیطان. هرکدام قصد دارند انسان را به سمتی ببرند به همین دلیل اهدنا...... می گوید. 4- صراط مستحقان بهشت را می طلبد. 5- ممکن است دین انسان به یک دلیل برای خود او صحیح باشد از خداوند می خواهدبصیرت به وی عطا کند تا دلیل های دیگر را بشناسد. زمخشری: زیادی هدایت را خواستار است همانگونه در آیه آمده است«وَ الَّذِینَ اهْتَدَوْاْ زَادَهُمْ هُدًى وَ ءَاتَئهُمْ تَقْوَئهُم» یعنی کسانى که هدایت یافتهاند، خداوند بر هدایتشان مىافزاید و روح تقوا به آنان مىبخشد! آلوسی: ا- استواری در دین منظور است. 2- هدایت به معنای ثواب است. یعنی راه بهشت را ثوابی برای ما قرار ده 3- در آینده هدایتمان کن همانطور که در گذشته هدایتمان کردی. علامه طباطبایی: صراط مستقیم از آنجایى که امرى است که در تمامى سبیلهاى مختلف محفوظ میباشد، لذا صحیح است که یک انسان هدایت شده، باز هم بسوى آن هدایت شود، خداى تعالى او را از صراط بسوى صراط هدایت کند، باین معنا که سبیلى که قبلا بسوى آن هدایتش کرده بوده، با هدایت بیشترى تکمیل نموده به سبیلى که ما فوق سبیل قبلى است هدایت فرماید چون گفتیم صراط در ضمن همه سبیلها هست و گفتیم سبیلها بسیار، و داراى مراتبى بسیارند، چون چنین است بنده خدا از خدا میخواهد: که او را از صراطى (یعنى سبیلى) بصراطى دیگر که ما فوق آنست هدایت کند، و نیز از آن بمافوق دیگر. دکتر انصاری: سه نظر عمده در این باره وجود دارد: 1- هدف از دعا همواره رسیدن به یک خواسته نیست بلکه گاهی به جای اینکه دعا طریقیت داشته باشد خود موضوعیت دارد. اینجا جاییست که موضوعی محقق شده و ابراز دعاست که اصالت دارد و نه نتیجه آن. 2- نگه داشتن یک چیز از بدست آوردن سخت تر است پس اهدنا در اینجا بدین معناست که ما را بر هدایت ثابت بدار.3- تمام موجودات مشمول هدایت عامه خداوندند برخی با تلاش مشمول نوع دیگری از هدایت به نام هدایت خاصه می شوند. اگر کسی هدایت عامه تشریعی خداوند را پذیرفت و خالصانه در آن مسیر حرکت کرد مشمول هدایت خاصه الهی نیز خواهد شد. بر این اساس هدایت عامه تشریعی را می توان دانش نامیده و هدایت خاصه را بینش! بر پایه این مبنا اهدنا به معنای مشمول هدایت خاصه الهی قرار گرفتن است. هدایت یافته باشید. جواد نصیری وطن :: به تاریخ شنبه 93/12/2 ساعت 7:15 عصر
|
||
[ طراحی قالب اصلی : روزگذر ] [ Weblog Original Themes By : roozgozar ] [ ویرایش قالب : رفقا ] |