سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حدیث

پر ارزش ترین مردم، دانشمندترین و کم ارزش ترین مردم، نادان ترینایشان اند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

وبلاگ رضویّون


رفقا در فضای مجازی
وب سایت مذهبی، فرهنگی، آموزشی میثاق
عشق مشعلدار
حقوق جزا و جرم شناسی
رایة الهدی
دارالقرآن الکریم فولادشهر
خوشتر از نقش تو در عالم تصویر نبود
پاسخ به پرسشهای رایانه ای


کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهددرباره ماتماس با ماخبرخوانپیام رسانعناوین وبلاگصفحه اصلی

 

شرح حال علامه کاظمی

 علامه کاظمی متولد 1368 در یکی از روستاهای تربت حیدریه به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان را در همان جا سپری کرد. رشته دبیرستان وی ریاضی بود و در سال 1386 با رتبه بسیار عالی به دانشکده علوم قرآنی مشهد راه یافت. تا مقطع کارشناسی در دانشکده علوم قرآنی در رشته تفسیر درس خواند و در سال 1390 به مقطع  ارشد راه یافت. و هم اکنون در دانشگاه قم مشغول تحصیل می باشد.

تالیفات علامه

از علامه کاظمی تحقیقات کپی پستی بسیاری باقی مانده است به گونه ای که علمای شیوخ گفته اند برای هر درسی یک تحقیق تحویل می داد. منابع تحقیقات وی بیشتر جامع التفاسیر نور بود. ایشان  صبح پا می شد و سریع تحقیق را از جامع التفاسیر کپی می کرد و بلافاصه به فلش انتقال می داد و همان روز برای این که حذف نشود و تلاشهای او بیهوده نماند پریبنت می گرفت و به اساتید محترم تحویل می داد.( برای اطلاعات بیشتر نسبت به تحقیقات وی می توانید به دفتر اساتید محترم موسوی و نوروزی رجوع کنید).

اساتید وی

علامه کاظمی اساتید بسیار والای داشت که همان باعث ارتقای درجه علمی وی شده بود. ایشان درس ادبیات عرب را پیش استاد ربیعه و درس تفسیر را پیش استاد نورورزی و استاد موسوی و درس فقه را در نزد استاد رجبی پاس کرد.

خاطرات و رفتارهای علامه

در سال آخر کارشناسی این توفیق نصیب ما شد که با علامه هم اتاقی بشیم. آن ترم علامه کلاس های قرآنی می رفت و تدریس می کرد به خاطر همین خیلی تو خوابگاه نبود. برای مدارس قرآنی به تربت می رفت و بیشتر اوقات برایمان ماست و کره و سبزی چیزهای دیگر می آورد. یکی از خصلت های خوب علامه این بود که از غیبت بدش می آمد و خصلت دیگرش این بود که زود می خوابید و زود هم بیدار می شد و خصلت دیگرش این بود که قرآن حفظ می کرد. علامه حافظه ی بسیار خوبی داشت کم می خواند ولی بهترین نمره را می گرفت برای امتحان ارشد فقط یک ماه درس خواند.      


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ یکشنبه 91/3/21 ساعت 11:8 عصر
رفقا [دات] آی آر
رفقا دات آی آر

امام علی علیه السلام: در گمراهی فرد همین بس که مردم را به چیزی امر کند که خود آن را به جا نمی آورد و از چیزی باز دارد که خود آن را ترک نمی کند.

«رفقا» وبلاگی است دوستانه، برای دور هم نگه داشتن دوستان صمیمیِ قدیمی. باشد که یکدیگر را «تا بهشت» همراهی کنیم... ان شاء الله.

تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان

اسلام کوئست

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com

موسسه فرهنگی بیان هدایت نور

طرحی برای فردا

جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم

خبرگزاری دانشجو
موسیقی وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز 90 بار
بازدید دیروز 418 بار
مجموع بازدیدها 1642828 بار

تعداد مطالب وبلاگ 300 تا