سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حدیث

مردم دنیا در کار دنیا دو گونه‏اند : آن که براى دنیا کار کرد و دنیا او را از آخرتش بازداشت ، بر بازمانده‏اش از درویشى ترسان است و خود از دنیا بر خویشتن در امان . پس زندگانى خود را در سود دیگرى دربازد . و آن که در دنیا براى پس از دنیا کار کند ، پس بى آنکه کار کند بهره وى را از دنیا بسوى او تازد ، و هر دو نصیب را فراهم کرده و هر دو جهان را به دست آورده ، چنین کس را نزد خدا آبروست و هر چه از خدا خواهد از آن اوست . [نهج البلاغه]

وبلاگ رضویّون


رفقا در فضای مجازی
وب سایت مذهبی، فرهنگی، آموزشی میثاق
عشق مشعلدار
حقوق جزا و جرم شناسی
رایة الهدی
دارالقرآن الکریم فولادشهر
خوشتر از نقش تو در عالم تصویر نبود
پاسخ به پرسشهای رایانه ای


کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهددرباره ماتماس با ماخبرخوانپیام رسانعناوین وبلاگصفحه اصلی

 

آیت الله حاج میرزا علی علمی اردبیلی از مدرسین برجسته درس خارج فقه و اصول و فلسفه حوزه علمیه مشهد بودند که متأسفانه در پی سکته مغزی در سن 71 سالگی دار فانی را وداع گفت .
ایشان فرزند فقیه فقید آیت الله شیخ محمد علمی اردبیلی ، و از شاگردان برجسته آیات عظام امام خمینی ، خوئی ، میلانی و شهید صدر بود که تالیفات متعددی در زمینه های مختلف فقهی، اصولی و فلسفی از او منتشر شده است .
 آیت الله علی علمی اردبیلی در سال 1320شمسی در خانواده ای اهل علم در شهر قم به دنیا آمد و تحت سرپرستی و تربیت پدرش آیت الله شیخ محمد علمی اردبیلی (ره) وارد حوزه علمیه شد.
ایشان در حوزه علمیه قم از محضر اساتید برجسته ای چون مرحوم مدرس افغانی تلمذ نمود و جهت تکمیل تحصیلات عالیه به نجف اشرف عزیمت کرد و سطوح عالیه را نزد علمایی همچون آیات حاج شیخ مجتبی لنکرانی ، حاج سید محمد شاهرودی و مرحوم والد خود فراگرفت .وی سالیان متمادی در دروس خارج فقه و اصول آیات عظام امام خمینی ، خوئی ، میلانی و شهید صدر شرکت کرد و به مراتب والای علمی دست یافت .  

آیت الله علمی اردبیلی پس از سال ها تلاش علمی به همراه والد خود به ایران بازگشت و به تدریس در حوزه علمیه مشهد از دروس سطح تا درس خارج فقه و اصول و فلسفه مشغول شد .
 درس خارج فقه و اصول و فلسفه این استاد برجسته سالیان متمادی در مدرسه آیت الله خوئی مشهد و در منزل ایشان برگزار می‌شد و همواره جمعی از طلاب و روحانیون از محضرش استفاده می‌کردند .
 ایشان در بسیاری از محافل علمی و برخی دانشگاه ها نیز فعالیت داشت و از ممتحنین درس خارج حوزه علمیه مشهد بود .
 
وی تالیفات متعددی را از خود به یادگار گذاشت که بسیاری از آنها به چاپ رسیده است. دلیل الفقه (در 4 جلد)، فرهنگ فلسفه، مقدمه ای بر اقتصاد، نگرشی بر خطوط کلی مارکسیسم، منطق برای همه، الهدایه الی اسرار البدایه و شرح نهایه الحکمه از جمله آثار علمی ایشان است.
 
 لازم به ذکر است: آیت الله علمی اردبیلی از چند هفته پیش بر اثر سکته مغزی در یکی از بیمارستان های مشهد بستری شده بود تا اینکه سرانجام چهارشنبه  هشتم شهریورماه سال جاری دار فانی را وداع گفت .
 
خاطرنشان می شود پیکر این عالم ربانی در جوار مضجع منور حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام)  (صحن جمهوری) به خاک سپرده شد.
(منبع:خبرگزاری حوزه) 
*روحش شاد و یادش گرامی باد.شادی روحشان صلوات.
*برای استاد عزیزمون دکتر محمدصادق علمی برادر بزرگوار ایشان هم آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت داریم. 

 


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ دوشنبه 91/6/13 ساعت 11:15 عصر
رفقا [دات] آی آر
رفقا دات آی آر

امام علی علیه السلام: در گمراهی فرد همین بس که مردم را به چیزی امر کند که خود آن را به جا نمی آورد و از چیزی باز دارد که خود آن را ترک نمی کند.

«رفقا» وبلاگی است دوستانه، برای دور هم نگه داشتن دوستان صمیمیِ قدیمی. باشد که یکدیگر را «تا بهشت» همراهی کنیم... ان شاء الله.

تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان

اسلام کوئست

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com

موسسه فرهنگی بیان هدایت نور

طرحی برای فردا

جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم

خبرگزاری دانشجو
موسیقی وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز 51 بار
بازدید دیروز 119 بار
مجموع بازدیدها 1647244 بار

تعداد مطالب وبلاگ 300 تا