سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حدیث

بارالها ! قلبم را از محبّت نسبت به خودت، ترس از خودت، تصدیق و ایمان به خودت، هراس ازخودت و شوق به خودت، لبریز ساز، ای صاحب جلال وکرامت! [ـ امام صادق علیه السلام]

وبلاگ رضویّون


رفقا در فضای مجازی
وب سایت مذهبی، فرهنگی، آموزشی میثاق
عشق مشعلدار
حقوق جزا و جرم شناسی
رایة الهدی
دارالقرآن الکریم فولادشهر
خوشتر از نقش تو در عالم تصویر نبود
پاسخ به پرسشهای رایانه ای


کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهددرباره ماتماس با ماخبرخوانپیام رسانعناوین وبلاگصفحه اصلی

نیایش بیست و چهارم صحیفه سجادیه وظیفه هرکسی رو نسبت به والدینش روشن میکنه اگه قبلا خوندید باز هم یه نگاهی بندازید

بار خدایا،درود بفرست بر بنده‏ات و پیامبرت محمد و خاندان او که ‏همه پاکانند.و برترین صلوات خود و رحمت خود و برکات و سلام خود،خاص آنان گردان.
اى خداوند،پدر و مادر مرا نیز به کرامت خود و رحمت خودمخصوص گردان،اى مهربان‏ترین مهربانان .
بار خدایا،درود بفرست بر محمد و خاندانش و وظیفه ‏ام را نسبت به ‏پدر و مادرم به من الهام کن و همه دانش خدمتگزارى به آن دو را به من‏بیاموز و مرا به گزاردن آنچه به من الهام کرده ‏اى برگمار و توفیق ده تاآنچه را که از علم به من ارزانى داشته‏ اى به کار بندم،تا چیزى از آنچه‏ مرا آموخته‏ اى فرونگذارم و پیکرم از آنجا آنچه مرا الهام کرده‏ اى‏ مانده نگردد.



بار خدایا،درود بفرست بر محمد و خاندانش همچنان که ما را به ‏وجود او شرافت بخشیدى،و درود بفرست بر محمد و خاندانش‏ همچنان که به برکت وجود او براى ما بر دیگر مردم حقى واجب ‏گردانیدى .

بار خدایا،چنان کن که هیبت پدر و مادرم در دل من چنان باشد که‏ هیبت پادشاهى سخت مهیب،و به آن دو نیکى و مهربانى کنم آن سان که‏مادرى مهربان به فرزند خود نیکى و مهربانى کند .خداوندا،فرمانبردارى از پدر و مادر و نیکى و مهربانى مرا در حق ایشان براى من‏شادى بخش‏تر گردان از به خواب رفتن بى‏ خوابى کشیدگان و آب سردنوشیدن جگر سوختگان،تا میل و خواهش ایشان را بر میل و خواهش‏ خویش برترى نهم و خشنودیشان را بر خشنودى خود پیش دارم.

خداوندا،چنان کن که نیکى و مهربانى آن دو را در حق خود بسیار شمرم‏ هر چند اندک بود و نیکى و مهربانى خود را در حق آن دو اندک شمرم‏ هر چند بسیار بود.

خداوندا،آواز مرا در پیشگاه ایشان پست گردان و سخنم راخوشایندشان نماى و با ایشان نرمخوییم ده و دل من بر ایشان مهربان‏ساز و چنان کن که با آنان به مدارا رفتار کنم و بر آنان مشفق باشم. خداوندا،آن دو را پاداش ده که مرا پرورده ‏اند و از ثواب بهره‏ مندگردان که مرا گرامى داشت ه‏اند،و حق ایشان نگه‏دار که مرا در خردى‏ محافظت کرده ‏اند.

بار خدایا،هر آزار که از من به آن دو رسیده و هر ناپسند که از من‏در حق آن دو سر زده و هر حقى از آن دو که من ضایع کرده‏ ام،همه را سبب‏ کاستن از گناهانشان و علو درجاتشان و افزونى حسناتشان قرار ده،اى‏ خداوندى که سیئات را به چند برابر حسنات بدل مى‏ فرمایى .

خداوندا،هر تعدى که در گفتار و هر تجاوز که در رفتار بر من رواداشته‏ اند و هر حقى که از من تباه کرده‏ اند و هر قصور که در وظایف خودنسبت به من ورزیده اند،همه را به ایشان بخشیدم و به احسان ارزانى‏ داشتم.از تو خواهم که بار عواقب آن از دوش آن دو بردارى،که مرا به‏ آن دو ادعایى نیست و نمى ‏گویم که در نیکى و مهربانى با من دستخوش ‏مسامحه گشته‏ اند و از آنچه بر من روا داشته ‏اند ملول نیستم،اى ‏پروردگار من.

اى خداوند،حق ایشان بر من واجب تر است و احسانشان در حق‏ من دیرینه ‏تر و نعمتشان بیش از آن است که من بخواهم به عدالت‏ قصاص کنم یا به مثل مقابله.اى خداوند،اگر چنین کنم،پس آن همه سالها که در پرورش من سر کردند و آن همه رنج که در نگهدارى من برخود هموار ساختند و آن همه سختى که به جان خریدند تا من در آسایش ‏باشم،چه خواهد شد؟نه!هرگز نتوانند همه حقى را که بر گردن من ‏دارند به تمامى استیفا کنند و من نیز آن سان که شایسته آنهاست‏ هرگز نتوانم حقشان شناخت و هرگز نتوانم حق خدمتشان را به جاى‏آورم. پس درود بفرست بر محمد و خاندانش و مرا یارى ده اى بهتر ازهر کس دیگر که از او یارى خواهندـ و توفیقم دهـاى راه‏نماینده‏ ترین کسان که بدو روى مى‏ نهندـ و مرا در روزى که هر کس در برابر عملش جزا داده مى‏شود و بر کس ستم نرود،در شمار آن گروه که ‏پدر و مادر را نافرمانى کرده ‏اند قرار مده.

بار خدایا،بر محمد و آل او و ذریه او درود بفرست و پدر و مادر مرا به‏ برترین موهبتهایى که خاص پدران و مادران بندگان مومن خودگردانیده ‏اى،مخصوص گردان.اى مهربان‏ترین مهربانان .

خداوندا،پس از هر نماز من و در هر وقت دیگر از اوقات شب و در هرساعت از ساعات روز،پدر و مادرم را از یاد من مبر.

بار خدایا،درود بفرست بر محمد و خاندانش و مرا به سبب دعایى‏که در حق ایشان مى‏کنم بیامرز و آن دو را به سبب نیکى و مهربانى که درحق من کرده‏اند به مغفرت خویش بنواز و به شفاعت من از ایشان‏خشنود شو و نیک خشنود شو.و آنان را گرامى دار و به جایهاى امن وآسایش بهشت رسان.

خداوندا،آن دو را شفیع من گردان اگر پیش از من آمرزیده‏ اى،ومرا شفیع ایشان گردان اگر پیش از ایشان آمرزیده‏اى،تا من و پدرم ومادرم در سایه لطف و رأفت تو،در سراى کرامت و جایگاه مغفرت ورحمت تو،همنشین هم گردیم،که تو را بخشایش بزرگ است و نعمت‏دیر ساله.و انت ارحم الراحمین.


کلیدواژه ها: حدیث(11)|
:: به تاریخ جمعه 94/1/14 ساعت 11:49 صبح
رفقا [دات] آی آر
رفقا دات آی آر

امام علی علیه السلام: در گمراهی فرد همین بس که مردم را به چیزی امر کند که خود آن را به جا نمی آورد و از چیزی باز دارد که خود آن را ترک نمی کند.

«رفقا» وبلاگی است دوستانه، برای دور هم نگه داشتن دوستان صمیمیِ قدیمی. باشد که یکدیگر را «تا بهشت» همراهی کنیم... ان شاء الله.

تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان

اسلام کوئست

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com

موسسه فرهنگی بیان هدایت نور

طرحی برای فردا

جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم

خبرگزاری دانشجو
موسیقی وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز 49 بار
بازدید دیروز 199 بار
مجموع بازدیدها 1638587 بار

تعداد مطالب وبلاگ 300 تا