سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حدیث

هر که خوش نیّت گردد، پاداشش فراوان شود، زندگی اش خوش گردد و دوستی اش [بر دیگران [لازم شود . [امام علی علیه السلام]

وبلاگ رضویّون


رفقا در فضای مجازی
وب سایت مذهبی، فرهنگی، آموزشی میثاق
عشق مشعلدار
حقوق جزا و جرم شناسی
رایة الهدی
دارالقرآن الکریم فولادشهر
خوشتر از نقش تو در عالم تصویر نبود
پاسخ به پرسشهای رایانه ای


کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهددرباره ماتماس با ماخبرخوانپیام رسانعناوین وبلاگصفحه اصلی

به گزارش فرمانداری!! خاک تو سر...

رونق گردشگری فریدونشهر در فصل زمستان


شهرستان فریدونشهر با آب و هوای معتدل کوهستانی و پراکندگی باران و برف درطول سال دست کم هشت ماه و ذخیره برف آن تا شروع بارندگی سال دیگر یکی از مناطق هدف گردشگری زمستانی بشمار می رود.

 

به گزارش ایرنا،بسیاری از مردم بر این باورند که با شروع فصل سرما و آغاز بارشهای فصل زمستان گردشگری تعطیل می‌شود ، اما بسیاری از علاقه مندان به طبیعت ویژگیهای خاص این فصل را به فصول دیگر سال ترجیح می دهند و سوز سرما و سفیدی برف برای این افراد اعجازی دیگر دارد.

گردشگری زمستانه در کشور ما عنوانی به ظاهر آشنا و در مفهوم غریب است زیرا هنوز به طبیعت و سفر های زمستانی به مفهوم خاص آن، نگاه تخصصی نشده است.

اگر ارگانهای دولتی بتوانند امنیت طبیعتگردی زمستانی را برقرار کنند، فضای خاموش و راکد سفر در فصل زمستان، می تواند فضایی اشتغالزا و مفرح باشد.

شهرستان فریدونشهر با آب و هوای معتدل کوهستانی و پراکندگی باران و برف درطول سال دست کم هشت ماه و ذخیره برف آن تا شروع بارندگی سال دیگر یکی از مناطق هدف گردشگری زمستانی بشمار می رود.

متوسط بارندگی سالانه این شهرستان 600میلیمتر بوده و دوره یخبندان بطور متوسط در سال 164 روز است که زودترین تاریخ وقوع یخبندان 22 شهریور و دیررس ترین آن 20 آبان گزارش شده، همچنین زودرس ترین تاریخ خاتمه یخبندان21 فروردین و دیررس ترین آن 3 خرداد به ثبت رسیده است.

قله "شاهان کوه" با ارتفاعی بالغ بر چهار هزار و 40 متر مرتفعترین قله استان اصفهان و از برفگیرترین مناطق فریدونشهر محسوب می شود .

جاذبه‌های اقلیمی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری است که تقریبا تمامینقاط کشور از این جاذبه‌ها در اشکال مختلف بهره‌مند هستند.

برف سنگین، دمای زیر صفر درجه ،ماندگاری برف به مدت هشت ماه و وجود تنها پیست اسکی استاندارد استان اصفهان ازمهمترین ظرفیتهای فریدونشهر برای گردشگری زمستانی است.

پیست اسکی فریدونشهر تنها پیست اسکی استاندارد در استان اصفهان در 180 کیلومتری غرب استان در منطقه ای کوهستانی و در سه کیلومتری مرکز شهرستان فریدونشهر قرار گرفته که شیب تند و منحصر به فرد حدود 35 درجه در میان 22 پیست اسکی دیگر کشور دارد.

ارتفاع پایه پیست فریدونشهر از سطح دریا دو هزار و 630 متر است و در بالاترین نقطه پیست به سه هزار متر می رسد که با این مشخصات مرتفع ترین پیست اسکی فلات مرکزی ایران است.

میانگین ارتفاع برف در این پیست از دو متر تا 10متر در نقاط مختلف متفاوت است.

کارشناس برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری فریدونشهر، با اشاره به اینکه سالانه بیش از 30 هزار نفر از ورزشگاه زمستانی فریدونشهر استفاده می کنند، گفت: در روزهای عادی هفته روزانه 100 تا 200 نفر و در ایام تعطیل به طور میانگین در هر روز سه هزار نفر برای ورزشهای زمستانی شامل رشته های اسکی ، اسنوبرد، صحرانوری، سرعت و حتی برف بازی به این شهرستان سفر می کنند.

"ابراهیم اصلانی" افزود: دیگر امکانات ایجاد شده در این ورزشگاه زمستانی شامل تعریض جاده دسترسی ، ایجاد پارکینگ های روباز در محل ورزشگاه، رستوران، کافی شاپ، سایت اداری، نگهبانی و سرویس های بهداشتی است.

مسئول روابط عمومی هیات اسکی فریدونشهر در باره استقبال بی نظیرعلاقه مندان ورزشهای زمستانی به خبرنگار ایرنا گفت : بر اساس آمارهای ورود و خروج افراد به پیست اسکی فریدونشهر ، تنها در روز جمعه 18 آذر شاهد مراجعه بیش از 12 هزار نفر در قالب تورهای گروهی و انفرادی بودیم .

"هوشنگ سپیانی" افزود: اگر بتوان بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری در این بخش ترغیب کرد و حمایتهای دولت در بخش تبلیغات نیز به آن اضافه شود، این بخش از صنعت گردشگری می‌تواند درآمدزا باشد.

وی با اشاره به برگزاری سه دوره جشنواره استانی تندیسهای برفی در فریدونشهرخاطر نشان کرد:در صورت مشارکت جدی تر دستگاه های متولی امر گردشگری و همچنین بخش خصوصی برگزاری اینگونه جشنواره ها کمک شایانی به شناساندن زیبایی های طبیعی فریدونشهر به هموطنان و جذب گردشگران داخلی و خارجی می تواند داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر فریدونشهردرباره توریسم زمستانی اظهار داشت: اجرای طرحهای گردشگری متناسب با آب وهوای این شهرستان شامل طرح توسعه دهکده گردشگری با هدف بالابردن ظرفیت ها باید مد نظر باشد.

"علیرضا رحیمی" درباره جایگاه گردشگری پاییزی و زمستانی در فریدونشهر افزود: باید با ایجاد زیرساختهای مناسب در این منطقه سردسیر کشور، انجام تبلیغات لازم و برگزاری جشنواره‌های گردشگری به موازات توسعه ورز‌های خاص این فصل به رونق گردشگری در فصل سرما کمک کرد.

اگرچه تفریحات زمستانی از هزینه بالایی برخوردار است و تنها برای قشر خاصی امکان استفاده از ورزشهای زمستانی همچون اسکی وجود دارد، اما این ورزشها بهانه‌ای مناسب برای رونق گردشگری در فصول سرد سال برای مناطق سردسیر و برفگیر همچون فریدونشهر است.

آقایون مثلا محترم!!! تا کی میخوای سرتوننو مثل کبک بکنید لای برف و خودتونو بزنید به بی خبری؟!!! این مثلا پیست شما شده لانه فساد شده فاحشه خونه نه گسترش گردشگری آقاجان ما گردشگری نمیخوایم آخه اونا که حتی کیک و سانیسشون رو از شهراشون میارن به چه درد میخورن جز اینکه میان کثافت کاریا شون رو تو شهر ما میکنن و بر میگردن تا کی میخوای این بازیچه بودن رو ادامه بدید؟!!! به ما بگید این پیست شما چه بازدهی داشته که اینقدر بهش افتخار میکنی و روش مانور میدید!!! البته شما ها که از این وضعیت ها بدتون نمیاد ولی خب لا اقل برا حفظ ظاهر رعایت کنید!!!

 


کلیدواژه ها:
:: به تاریخ پنج شنبه 90/10/1 ساعت 1:23 عصر
رفقا [دات] آی آر
رفقا دات آی آر

امام علی علیه السلام: در گمراهی فرد همین بس که مردم را به چیزی امر کند که خود آن را به جا نمی آورد و از چیزی باز دارد که خود آن را ترک نمی کند.

«رفقا» وبلاگی است دوستانه، برای دور هم نگه داشتن دوستان صمیمیِ قدیمی. باشد که یکدیگر را «تا بهشت» همراهی کنیم... ان شاء الله.

تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان

اسلام کوئست

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com

موسسه فرهنگی بیان هدایت نور

طرحی برای فردا

جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم

خبرگزاری دانشجو
موسیقی وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز 157 بار
بازدید دیروز 153 بار
مجموع بازدیدها 1641267 بار

تعداد مطالب وبلاگ 300 تا