سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حدیث

دانش خود را به نادانی و یقینتان را به شکّ تبدیل نکنید و چون دانستید، عمل کنید و چون یقین کردید، اقدام کنید . [امام علی علیه السلام]

وبلاگ رضویّون


رفقا در فضای مجازی
وب سایت مذهبی، فرهنگی، آموزشی میثاق
عشق مشعلدار
حقوق جزا و جرم شناسی
رایة الهدی
دارالقرآن الکریم فولادشهر
خوشتر از نقش تو در عالم تصویر نبود
پاسخ به پرسشهای رایانه ای


کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهددرباره ماتماس با ماخبرخوانپیام رسانعناوین وبلاگصفحه اصلی

 ابتدا از آنتی شیخ وحید و شیخ محمدرضا یک تقاضا داشتم. شما دو بزرگوار قراره که یک فیلم بسازید در رابطه با فرهنگ و دین خواهش می کنم اگر  فیلمتون از این جور صحنه های جالب داره بذارید من این قسمت از فیلمتون را بازی کنم قول میدم نقشم را به خوبی اجرا کنم تمام و کمال.

و اما بعد:
دررابطه با این قسمت (قسمت دوم)از فیلمی که آقا وحید لینک دانلودش را تو وبلاگشون گذاشتند انتقادی داشتم که به صورت کلی و جزئی خدمتتون عرض میکنم با کسب اجازه از محضر مدیر محترم شیخ محمدرضا.
نقد کلی:1-وجود پارادوکس در مفاهیم این فیلم باعث شگفتی است چرا که در قسمت اول دیدیم که اسلام یک دین اخلاقی معرفی می شود اما متأسفانه در این بخش از فیلم اوج بی اخلاقی و ضدارزش ها به اسلام نسبت داده می شود. 2- دیالوگ مطرح شده در این بخش فقط تمسخر اسلام و کوچک شمردن این آئین آسمانی است و توهین به مقدسات.
نقد متن فیلم:
1-زن مالک بدن خویش است. این روایت که نمیدونم تا چه حدصحیح است باعث سوء استفاده از وجود زن و یا رواج برهنگی و توجیه آن شده است.الف:اگر زن مالک بدن خویش است آیا مالک حیا و عفت و آبروی خویش نیست(عقل حکم می کند که مالک ملک خود را بیهوده از دست ندهد) و اگر هم این حدیث در کتابی باشد آیا مرد مالک بدن خویش نیست.؟ واقعا عجیب است ب: می توانید در اینترنت سرچ کنید و نقدی بر استدلال مالکیت زن بر بدن خویش را مطالعه کنید. من نمیدونم برای عشق و هوس روایت داریم اما برای بقیه مسائل اخلاقی خیر.
2- مهم ترین نقدی که وارد است و من واقعا برای کارگردان این فیلم متأسفم این است که  هوا و هوس و شهوت پرستی را به اسلام و مبانی آن نسبت می دهد. توضیح بیشتر آن که بحث ازدواج موقت تحت قاعده گفتمان(discorse)  یعنی فضای حاکم بر متن زمان پیامبر(ص)تغییر می کند و ازدواج موقت تا حدود نود درصد موضوعیت خود را در جامعه کنونی از دست می دهد و فقط ده درصد آن هم در شرایط خاص باقی می ماند ان هم نه برای ارضای غریزه جنسی از سر هوا و هوس. کجای دین ما گفته است اگر زن و مرد زیر یک سقف باشند راه فرار از گناه صیغه یا همان ازدواج موقت است. کجای دین گفته؟خواهشا یک نفرجواب مرا بدهد.کجا اسلام گفته است برای رسیدن به هوا و هوس و شهوت با یک زن خلوت کن  و با صیغه موقت خود را توجیه کن. همین مسائل و کارها را به راحتی به اسلام نسبت می دهیم که امثال آقای....(لعنه الله علیه) در کتابش اسلام را به خاطر ازدواج موقت مظهر گسترش و ترویج فساد و ظلم در حق زن می داند و گاهی افراد جاهل هم تأیید می کنند.
3- توجیه دروغ و نسبت دادن و بسط آن به افراد دینی صحیح نیست.
 4- دین اسلام مخالف قرار گرفتن زن و مرد در یک مکان خلوت به صورت کلی نیست. این بستگی به پیش تفکر هایی است که زن و مرد دارند.
پیشنهاد به همه کارگردان ها: اگر هنرمند در زمینه ارزش ها هستید شبیه داستان عرینب و عبدالله سلام را به صورت فیلم بسازید و به نام اسلام تمام کنید:
یزید(نکبت زمان)دلبستگی زیاد به معشوقه داشت و دلبسته عرینب شد.. نقشه کشید عبدالله شوهرش را به این طرف و آن طرف بفرستد تا عرینب تنها بماندو او را صیغه کند و .../ امام حسین(ع)(برای نجات از فتنه یزید) پادرمیانی کردند و عرینب از بین آن دو امام حسین را به همسری اختیار کرد. امام حسین دست نگاه داشت تا عبدالله از سفر بازگشت. به او گفت عبدالله بیا و امانتت را تحویل بگیر.از زمانی که این زن را به عقد خود درآوردم حتی به صورت او هم نگاه نکردم(نه تها به او دست نزدم حتی نگاه هم نکردم) تا او را به تو برگردانم و از شر فتنه یزید در امان باشد.گل تقدیم شما

 


کلیدواژه ها: برگزیده(33)|
:: به تاریخ سه شنبه 91/3/23 ساعت 10:32 عصر
رفقا [دات] آی آر
رفقا دات آی آر

امام علی علیه السلام: در گمراهی فرد همین بس که مردم را به چیزی امر کند که خود آن را به جا نمی آورد و از چیزی باز دارد که خود آن را ترک نمی کند.

«رفقا» وبلاگی است دوستانه، برای دور هم نگه داشتن دوستان صمیمیِ قدیمی. باشد که یکدیگر را «تا بهشت» همراهی کنیم... ان شاء الله.

تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای

بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان

اسلام کوئست

سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی Aviny.com

موسسه فرهنگی بیان هدایت نور

طرحی برای فردا

جامعه مجازی تدبر در قرآن کریم

خبرگزاری دانشجو
موسیقی وبلاگ
آمار وبلاگ
بازدید امروز 174 بار
بازدید دیروز 172 بار
مجموع بازدیدها 1640955 بار

تعداد مطالب وبلاگ 300 تا